انتخاب عینک مناسب در تابستان می‌تواند آسیب‌های چشمی را کمتر کند.

ایزدی متخصص جراح چشم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  گفت: روز‌های آفتابی اگر چه برای خیلی‌ها لذت بخش است، اما برای چشم‌ها اثر بد دارد وی افزود: انتخاب یک عینک آفتابی مناسب، ارتباط مستقیمی با فعالیت‌های حرفه‌ای و روزمره ما دارداگردائما بیرون هستید حتما از عینک‌های آفتابی منطقه‌ای که زندگی می کنید استفاده کنید.
متخصص و جراح چشم گفت: عینک زدن در روز‌های افتابی نه تنها محافظت میکند بلکه باعث می‌شود در محیط اطراف اشیای که میبینید واضح باشد و آسیب به چشم نخورد
وی افزود:در موقع خرید عینک، اطمینان حاصل کنید که عدسی آن مانع عبور امواج ماورای بنفش به چشم می‌شود. برچسب برخی کارخانه‌ها بیانگر جذب اشعه UV تا ۴۰۰ نانومتر است که به معنای جذب ۱۰۰ درصدی اشعه UV است.
ایزدی در پایان به همه افراد توصیه کرد: برای افرادی که زمان زیادی را زیر نور آفتاب می‌گذرانند، استفاده از عینک‌هایی با فریم خمیده یا بسیار خمیده توصیه می‌شود. این فریم‌ها ساختار پیچیده‌ای ندارند، ولی به دلیل پوشش‌دهی مناسب چشم‌ها، به سادگی همه پرتو‌های مضر خورشید را مهار می‌کنند. در سایر موارد نیز می‌توان از فریم‌های کلاسیک و استاندارد استفاده کرد.
 
انتهای پیام/پ

عینک آفتابی مناسب

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.