سالانه ۱۵۰ یافته در سازمان تحقیقات کشاورزی عرضه می‌شود

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سالانه به طور متوسط ۱۵۰ یافته جدید قابل ترویج در حوزه‌های مختلف کشاورزی، باغی، زراعی، شیلات و منابع طبیعی تولید می‌شود.

سالانه ۱۵۰ یافته در سازمان تحقیقات کشاورزی عرضه می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رسول زارع روز یکشنبه در حاشیه نخستین جشنواره ملی روز مزرعه در مشهد گفت: ایران پارسال از نظر تولید مستندات و پژوهش علمی رتبه ۱۶ جهان و دوم منطقه بعد از کشور ترکیه را داشت.

وی با بیان اینکه از نظر رتبه نوآوری جایگاه خوبی نداشته و در رده ۷۵ هستیم، افزود: بودجه‌های پژوهشی ما در مقایسه با کشور‌های پیشرو قابل مقایسه نیست باید تلاش کنیم فاصله میان رتبه پژوهشی و نوآوری را کاهش دهیم.

زارع گفت: در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی توجه خاصی به این موضوع شده است. دست کم در ۲ سال اخیر به برونداد پروژه‌ها توجه می‌کنیم و از همان ابتدا ویژگی‌های عملیاتی طرح‌ها و میزان نفع آن‌ها برای بهره بردار مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: منابع انسانی و ارتباطات علمی هم مهم است. یک پژوهشگر به طور مرتب به ارتباط با دیگر پژوهشگران داخل و خارج کشور نیاز دارد تا در دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و همایش‌های بین المللی شرکت کند. این ارتباطات در ۲ سال اخیر بیشتر شده، اما هنوز فاصله با کشور‌های پیشرو زیاد است.

نخستین جشنواره ملی روز مزرعه که امروز در مشهد آغاز شده تا ۲۶ تیرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ز

۱۵۰ یافته در سازمان تحقیقات کشاورزی عرضه می‌شود

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار