ایجاد بازارچه تولیدات صنایع دستی در جم

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر ایجاد بازارچه تولیدات صنایع دستی در جم گفت: فرصت‌های شغلی و طرح‌های اشتغال‌زایی براساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در شهرستان جم شناسایی و اجراء می‌شود.

ایجاد بازارچه تولیدات صنایع دستی در جمبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مریم آذرشب ظهر امروز در نشست با مسئولان شهرستان جم با تاکید بر توجه مطالبات بانوان در بخش‌های مختلف اظهار داشت: با تعاملات و همکاری‌های بین سازمانی مشاوره‌های لازم برای برخورداری از بیمه کارورزی آموزش فنی حرفه‌ای در راستای تسهیلات و مشوق‌های بیمه‌ای به زنان کارآفرین ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به مطالبات بانوان در ایجاد مشاغل خانگی افزود: براساس نیازسنجی و شناسایی اولویت‌های شغلی جم زمینه ایجاد مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار فراهم می‌شود.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به نقش مهم آموزش فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی جامعه هدف خاطر نشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های خود را بر اساس شرایط جسمی، روحی و روانی اقشار مورد نظر متناسب و برای توانمندسازی آنان از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی برای تصدی مشاغل مناسب اقدام کند.

آذرشب با تاکید بر ارائه مشاوره شغلی به بانوان کارآفرین مددجو برای برخورداری از کسب و کار پایدار تصریح کرد: ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی حرفه‌ای در نشست‌های مشترک به ارائه مشاوره و راهنمایی به متقاضیان کارآفرین و جویای راه اندازی کسب و کار اقدام کنند.

وی پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای طرح‌های فعال در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با توجه به ظرفیت بالای زنان شهرستان جم در تولید صنایع دستی لازم است بازارچه تولیدات صنایع دستی در جم ایجاد شود.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به ضرورت یکپارچگی و وحدت رویه بین دستگاه‌های اجرایی به‌منظور پرهیز از موازی‌کاری گفت: در نشست‌های تخصصی در سطح شهرستان جم ضمن انجام نیازسنجی متناسب با ظرفیت شهرستان، فرصت‌های شغلی و طرح‌های اشتغالزایی اولویت‌دار شناسایی و تدوین شود.

آذرشب ارائه مشاوره‌های شغلی و حمایت‌های شغلی از بانوان کارآفرین را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: به‌منظور بکارگیری زنان سرپرست خانوار توسط کارفرمایان و صاحبان مشاغل، توسط بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مددجویان متقاضی و واجدِ شرایط به کارفرمایان معرفی شوند.

وی تصریح کرد: آموزش فنی حرفه‌ای به‌صورت ویژه نسبت به برنامه ریزی آموزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی بازاریابی و برندسازی برای بانوان جویای کسب و کار و بانوان کارآفرین شهرستان جم اقدام کند.

انتهای پیام/م

فرصت‌های شغلی و طرح‌های اشتغالزایی در شهرستان جم شناسایی و اجرا می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.