خبرگزاری آناتولی:

نیروهای امنیتی ترکیه مدیر رسانه‌ای فتح‌الله گولن را بازداشت کردند

رسانه‌های ترکیه از بازداشت مدیر رسانه‌ای سازمان فتح‌الله گولن خبر می‌دهند.

نیروهای امنیتی ترکیه مدیر رسانه‌ای فتح‌الله گولن را بازداشت کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنکارا یکی از مقامات ارشد سازمان فتح‌الله گولن را به ترکیه بازگرداند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی ترکیه به تازگی موفق شده‌اند «یوسف اینان» مدیر رسانه‌ای سازمان فتح‌الله گولن ( FETO) را از اوکراین به ترکیه بازگردانند.

آنکارا فتح‌الله گولن، واعظ و روحانی مخالفت دولت، را طراح اصلی کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ می‌داند. گولن هم‌اکنون در آمریکا به سر می‌برد و دولت ترکیه بارها از واشنگتن خواسته است او را تحویل آنکار دهد اما مقامات آمریکا تاکنون به خواسته ترکیه توجهی نداشته‌‌اند.

رسانه‌های ترکیه روز پنج‌شنبه نیز اعلام کردند که سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) دو تن از اعضای جنبش گولن را که در اوکراین و آذربایجان بازداشت بوده‌اند به ترکیه منتقل کرده‌ است. 

دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام ۱۵ژوئیه ۲۰۱۶ هزاران نفر را به اتهام ارتباط با سازمان فتح‌الله گولن زندانی با از کار برکنار کرده‌است.

به نوشته آناتولی سازمانهای امنیتی ترکیه تاکنون ۸۰ شهروند ترکیه‌ای را از ۱۸ کشور به اتهام ارتباط با فتح‌الله گولن به ترکیه بازگردانده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار