ترامپ:‌ اگر ولادیمیر پوتین شهر مسکو را هم به من بدهد باز هم دموکرات‌ها راضی نخواهند شد

رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه دیدار با ولادیمیر پوتین منتقدان خود را به بی‌توجهی به دستاوردهایش متهم کرد.

ترامپ:‌ اگر ولادمیر پوتین شهر مسکو را هم به من بدهد باز دموکراتها راضی نخواهند شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ در آستانه دیدار با رئیس‌جمهور روسیه بار دیگر در توییتر شکایت خود را از منتقدانش اعلام کرد. دونالد ترامپ قرار است فردا (دوشنبه) با ولادیمیر پوتین در شهر هلسینکی، پایتخت فنلاند،‌ دیدار و گفتگو کند.

دونالد ترامپ در حساب توییتر خود ضمن بیان اینکه برای دیدار با ولادیمیر پوتین در حال پرواز به مقصد فنلاند است، افزود منتقدانش به دستاوردهای او هیچ توجهی ندارند و همیشه آنها را دست‌کم می‌گیرند و اخبار درست به مردم آمریکا ارائه نمی‌دهند.

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: مشتاق دیدار فردا با ولادیمیر پوتین هستم؛ اما متأسفانه مهم نیست که عملکرد من در این دیدار  چگونه باشد،‌ اگر (پوتین) در ازای همه گناه‌ها و خطاهای روسیه طی سال‌های گذشته، مسکو -بزرگترین شهر روسیه- را به من بدهد،‌ باز منتقدان خواهند گفت کافی نیست و من باید شهر سن‌پترزبورگ را هم مطالبه می‌کردم.

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد هیأت منصفه عالی فدرال دادخواستی علیه 12 مامور اطلاعاتی روسیه به علت حملات سایبری در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا صادر کرد. این افراد به دست داشتن در هک کردن سامانه حزب دموکرات و کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 متهم شده‌اند.

پس از اعلام این خبر شماری از مقامات آمریکا و منتقدان دونالد ترامپ از وی خواستند تا دیدار با رئیس‌جمهور روسیه را لغو کند.

گروهی از دموکرات‌ها روز شنبه در نامه ای از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخواست کردند که با ولادیمیر پوتین به تنهایی ملاقات نکند. این گروه که شامل 8 نماینده دموکرات از جمله داین فاینستاین، سناتور ایالت کالیفرنیا و پاتریک لیهی، سناتور ایالت ورمونت هستند، در نامه ای خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشتند: اگر همچنان بر ملاقات روز دوشنبه با  ولادیمیر پوتین در هلسینکی فنلاند پافشاری می کنید، ما از شما می خواهیم که تعدادی از مقامات ارشد دولت را با خود ببرید و یک نشست دو جانبه با آقای پوتین برگزار نکنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار