آخرین وضعیت تنش آبی در روستاهای کشور؛

آبرسانی سیار به 5500 روستا/ اختصاص 220 میلیارد تومان برای کاهش تنش آبی در بخش روستایی

پنج هزار و 540 روستای کشور در تابستان سال جاری تحت پوشش آبرسانی سیار هستند که در مقایسه با سال گذشته حدود 500 روستا در پی افت بی‌سابقه بارش‌ها و به تبع آن بروز خشکسالی به جمع مناطق نیازمند به آبرسانی سیار اضافه شده است.

آبرسانی سیار به 5500 روستا/ اختصاص 220 میلیارد تومان برای کاهش تنش آبی در بخش روستاییبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، طی سال‌های اخیر، آب مورد نیاز تعدادی از روستای کشور به دلایل مختلف از جمله افت کیفیت منابع آب، افت بی سابقه بارندگی و به تبع آن خشکسالی و خشک شدن منابع محلی، عدم تکمیل پروژه‌های آبرسانی و... از طریق آبرسانی تانکری تامین و توزیع می‌گردد.

در حال حاضر پنج هزار و 540 روستای کشور تحت پوشش آبرسانی سیار هستند که در مقایسه با سال گذشته حدود 500 روستا به جمع مناطق نیازمند به آبرسانی سیار اضافه شده است.

در سال 1395 از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی حدود هزار و 500 روستا با تکمیل و اجرای مجتمع‌های آبرسانی روستایی از چرخه آبرسانی سیار حذف شده و از 6500 روستا به حدود 5000 روستا کاهش یافته بود که به دلیل بروز خشکسالی این تعداد روستا مجددا در سال جاری رشد صعودی پیدا کرده است.

هم اکنون بیش از 467 هزار خانوار روستایی و عشایر تحت پوشش آبرسانی سیار هستند که 811 تانکر در طول ماه با 55 هزار سرویس وظیفه توزیع بیش از 621 هزار مترمکعب آب برای این مناطق را بر عهده دارند.

استان سیستان و بلوچستان در میان سایر استان‌ها دارای بیشترین تعداد روستا و حجم آب توزیع شده است، به نحوی که 95 هزار مترمکعب آب در بین یک هزار و 122 روستای این استان با جمعیت ۲۲۰ هزار نفر توزیع شده است.

به همین منظور هیئت دولت نیز طی ماه جاری حدود 220 میلیارد تومان را برای انجام و تکمیل پروژه‌های ‌آبرسانی روستایی، انجام فعالیت‌هایی از جمله خرید تانکر سیار، اجاره تانکر سیار، بازسازی و نوسازی ناوگان آبرسانی سیار، پرداخت معوقات، آبرسانی سیار به عشایر و ... در بیش از پنج هزار روستای کشور اختصاص داده است.

انتهای پیام/

جزئیات آخرین وضعیت آبرسانی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار