پاکسازی بیماری سالک در استهبان

با مشارکت گروه‌های جهادی استهبان در مهار بیماری سالک دهستان خیر از این بیماری پاکسازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجتبی نیک سار رئیس بسیج سازندگی شهرستان استهبان با اشاره به برگزاری اردو‌های جهادی در تابستان گفت: با توجه به شیوع بیماری سالک در برخی از نقاط شهرستان‌ها،  گروه‌های جهادی با همکاری شبکه بهداشت این بیماری را مهار می‌کنند.

وی با تاکید بر فعالیت ۱۲ گروه جهادی در شهرستان استهبان افزود: تابستان امسال ۶ گروه فعالیت دارند که مقرر شده در ۵ روستا به محرومیت‌زدایی و انجام خدمات عمرانی، فرهنگی و بهداشتی بپردازند.

نیک سار با بیان اینکه هر یک از گروه‌ها ۱۰ تا ۳۰ نفره هستند، افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که گروه‌های جهادی امسال انجام می‌دهند مشارکت با شبکه بهداشت برای مهار بیماری سالک در برخی از روستا‌های استهبان است.

رئیس بسیج سازندگی شهرستان استهبان با اشاره به اینکه نزدیکی به تالاب خشکیده بختگان باعث شده که پشه و موش ناقل بیماری سالک در این روستا‌ها زیاد شود، تصریح کرد: از روستای قشم قاوی و خانه کت تا روستای محمدآباد یعنی تمام دهستان خیر با همکاری شبکه بهداشت سم‌زدایی می‌شوند.

وی با تاکید بر فعالیت گروه‌های جهادی اضافه کرد: امداد و نجات، آموزش به کودکان، فعالیت‌های هنری، آموزشی، روان‌شناختی برای بانوان و کلاس‌های مبارزه با مواد مخدر برای آقایان، لایروبی قنوات، آبرسانی به روستاها، مرمت و ساخت المان‌های شهدا در روستا‌ها در کنار ساخت و مرمت مسجد، حسینیه و منازل محرومان از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی است.

وی اظهار کرد: گروهی که در اردوی بسیج سازندگی شهرستان استهبان شرکت دارند، ۱۵ نفره هستند، که این اردوی جهادی از ۱۲۳ تیرماه آغاز شده و به مدت ۸ روز ادامه دارد.

انتهای پیام/ت

مهار و پاکسازی بیماری سالک در استهبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار