مدیر کمیته امداد تربت جام:

بیش از ۶ هزار کودک در تربت جام دچار سو تغذیه هستند

مدیر کمیته امداد تربت جام گفت: بیش از شش هزار کودک سو تغذیه در تربت جام شناسایی شده است که با پیگیری‌های انجام شده توانستیم ۱۵۰ کودک دچار سو تغذیه را تحت پوشش قرار دهیم.

بیش از ۶ هزار کودک در تربت جام دچار سو تغذیه هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،شاکر بر آبادی مدیر کمیته امداد تربت جام در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود:  برای این کودکان تحت پوشش ماهیانه 90 هزار تومان سبد کالا به خانواده آنان تحویل می‌شود.

وی گفت: کمیته امداد تربت جام تعداد یکهزارو۲۱۴ یتیم تحت پوشش دارد که ۷۸درصد حامیان ایتام غیر بومی هستند.

مدیر کمیته امداد تربت جام خاطرنشان کرد:درشهرستان یتیم بدون حامی نداریم، اما بایستی با کمک نیکوکاران درصد حامیان را افزایش دهیم.

برابادی گفت: سیاست کمیته امداددر سه سال اخیر توانمند سازی مددجویان تحت پوشش است که بااجرای این هدف  سه درصدی افراد تحت پوشش کاهش یافته است.
 
وی افزود:تعداد هشت هزار ۹۶۲ خانواربا جمعیتی بالغ بر ۱۸هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان قراردارند.

مدیر کمیته امداد تربت جام گفت:بیش از۵۷درصد مدد جویان زنان سرپرست خانوارتشکیل می‌دهندکه شامل چهار هزار۸۵۶ خانوار می‌شود.

برآبادی با اشاره به معضل طلاق در جامعه گفت:شاخص سن طلاق در منطقه از ۱۳ تا ۲۳، دوو سه همسری و ازدواج‌های زود هنگام است.

وی با اشاره به حوادث و‌بلایای طبیعی افزود:کلیه منازل مددجویان بیمه شده و در وقوع زلزله سال گذشته به میزان یک میلیاردو ۸۰۰میلیون تومان توسط بیمه به خانواده مددجویان خسارت دیده ناشی از زلزله پرداخت شد.

شاکربرآبادی با اشاره بیماران صعب العلاج گفت:: تعداد ۳۲۰ بیمار صعب العلاج و زمین گیر تحت پوشش داریم که در ماه ۵۰۰هزارتومان هزینه درمان پرداخت می‌کنیم.

وی افزود:با حمایت و پشتیبانی بانک ملی صندوق وام ولایت در تربت جام تاسیس می‌شود تا مددجویان بتوانند از تسهیلات ۵۰میلیون تومانی با کارمزد چهاردرصدی از این مرکز به راحتی استفاده و‌ وام بگیرند.

مدیرکمیته امدادتربت جام با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی گفت:در سال گذشته تعداد۴۴۸فقره وام اشتغال زایی با سرانه ۲۰میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شد.

شاکربرآبادی افزود:در سطح شهرستان چهار مرکز نیکوکاری فعال با هدف واگذاری امدادرسانی به خود مردم در منطقه راه اندازی شده است.

وی گفت:کمیته امداد تربت جام به هزار۶۷۳ دانش آموز و ۲۰۱ دانشجو خدامات تحصیلی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ ز. ج.


نشست خبری مدیر کمیته امداد تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.