جمع آوری ۹۲ درصد زباله‌های تولیدی جنوب بیرجند به صورت مکانیزه

شهردار منطقه دو بیرجند گفت:بر اساس داده‌های آماری ۹۲ درصد از کار جمع‌آوری زباله‌های تولیدی ساکنان حوزه خدماتی این شهرداری به صورت مکانیزه است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛حدیدی‌نژاد شهردار منطقه دو بیرجند صبح امروز در بازدید کارشناسان شهرداری بیرجند از نحوه نظافت روزانه جنوب شهر بیرجند گفت:بر اساس داده‌های آماری 92 درصد از کار جمع‌آوری زباله‌های تولیدی ساکنان حوزه خدماتی این شهرداری به صورت مکانیزه است و بر این اساس تنها هشت درصد از کار جمع‌آوری زباله به شیوه سنتی است که تلاش می‌شود این میزان کاهش یابد.

 

وی افزود:جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای شهری موجب حفظ سلامت شهروندان،محیط زیست شهری،صرفه‌جویی در هزینه‌ها، جلوگیری از ریزش شیرابه‌های زباله و سرعت در جمع‌آوری پسماندها می‌شود.

 

حدیدی‌نژاد گفت:براساس بررسی‌های انجام شده شش هزار و 786 تن انواع زباله و نخاله در سه ماه نخست سال جاری در حوزه خدماتی این نهاد مردمی جمع‌آوری شده است.

 

شهردار منطقه دو بیرجند افزود:از این میزان 540 تن نخاله و مابقی زباله تولیدی بوده که به صورت مکانیزه و سنتی جمع‌آوری شده است.

 

وی از افزایش حجم زباله تولیدی شهروندان خبرداد و تصریح کرد:بیش از 100 هزار نفر در منطقه دو بیرجند سکونت دارند که تغییر شیوه مصرف و تغییر در عرضه مواد غذایی از جمله دلایل این افزایش حجم زباله است.

انتهای پیام/غ

۹۲ درصد زباله‌های تولیدی جنوب بیرجند به صورت مکانیزه جمع آوری می شود

برچسب ها: شهرداری ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.