یک سوم زباله های تولیدی در بیرجند قبل بازیافتند

یک سوم از زباله تولیدی در بیرجند بر اساس بررسیهای صورت گرفته، قابل بازیافت و قرار گرفتن در چرخه مصرف است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ؛   خانزاد ، معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: بخش زیادی از زباله های قابل بازیافت را ظروف پلاستیکی و یکبارمصرف تشکیل می دهند که شرایط بازگشت به چرخه مصرف را دارند .

 

وی افزود: براساس داده های آماری در شهر بیرجند با جمعیت 230 هزار نفری، روزانه 100 تن انواع زباله تولید می شود که بدون هیچ گونه فرایندی دفن می شود.


 خانزاد با بیان اینکه تغییر سبک زندگی ، تغییر فرهنگ مصرف ، تغییر شیوه بسته بندی در عرضه محصولات حجم زباله های تولیدی قابل بازیافت را افزایش داده گفت: ادامه این روند نگران کننده است و باید برای کاهش تولید زباله چاره اندیشی کرد .


معاون خدمات شهر ی شهرداری بیرجند با تاکید براهمیت موضوع تفکیک زباله در مبدأ تولید آن همچون منازل مسکونی ، مراکز و اماکن مختلف افزود: بخشی از زباله های تولیدی جزو سرمایه های ملی و با ارزشی هستند که به دلیل تفکیک نشدن در فرایند مدیریت پسماند از بین می روند .


وی با بیان اینکه مهم ترین بحث در مدیریت پسماند این است که فرایند های این مقوله مهم از ابتدا تا انتها به نحو صحیحی برنامه ریزی و مدیریت شود که در این خصوص آموزش های ویژه ضروری است گفت: باید سبک زندگی و الگوی مصرف را تغییر داد تا مقدار زباله های تولیدی نیز کاهش یابد .

انتهای پیام/ک

باید برای کاهش تولید زباله چاره اندیشی کرد 

برچسب ها: شهرداری ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.