اوقاف پولی برای بازسازی مساجد وبقاع متبرکه مناطق زلزله زده ندارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : اوقاف پولی برای بازسازی مساجد وبقاع متبرکه مناطق زلزله زده ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : اوقاف پولی برای بازسازی مساجد وبقاع متبرکه مناطق زلزله زده ندارد و بنیاد مسکن مسئول بازسازی این مساجد و بقعه احمدبن اسحاق است که در زلزله سال گذشته آسیب دیده است.

وی گفت : پس از اتمام کار شناسایی، لیست 210 مسجد و حسینیه ای که در زلزله خسارت دیده بودند را به همراه میزان خسارت و اعتبار مورد نیاز برای بازسازی آنها را به دستگاه های مربوطه همچون استانداری و سازمان برنامه و بودجه اعلام کردیم.

عباسیان افزود : میزان خسارات واردشده به مساجد و حسینیه های استان در مناطق زلزله زده 14 میلیارد تومان بود که برای تعمیر و مرمت این مساجد و حسینیه ها به دنبال جذب اعتبار از استانداری بودیم، اما طبق نظر استاندار با توجه به فعالیت اجرایی بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده و استقرار نیروی انسانی و دفتر فنی این نهاد، کار بازسازی و مرمت مساجد و حسینیه ها نیز به بنیاد مسکن محول شد.

وی افزود : بنیاد مسکن طرح ها و نقشه های بازسازی این اماکن معنوی را آماده کرده و برای شروع عملیات اجرایی منتظر تزریق اعتبار است.

عباسیان گفت : بقعه احمد اسحاق سرپلذهاب نیز در پی وقوع این زلزله تخریب شده است و طبق نظر کارشناسی و فنی، بقعه قدیمی در زلزله کاملا آسیب دیده و باید تخریب می شد، اما بخش حسینیه بقعه تنها نیاز به مقاوم سازی داشت.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

بقعه احمد اسحاق سرپلذهاب در پی وقوع این زلزله تخریب شده است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک شهروند
۱۹:۱۶ ۲۵ تير ۱۳۹۷
با سلام.چطور است که سازمان اوقاف که متولی امور مساجد و... است پولی برای بازسازی ندارد !
آخرین اخبار