برنامه های ویژه امامزادگان شهرستان ورامین در دهه کرامت

در شهرستان ورامین و مناطق اطراف آن ۴۴ امامزاده وجود دارد که در بیشتر این بقاع متبرکه برنامه های ویژه ای در دهه کرامت برگزار می شود.

برنامه های ویژه امامزادگان شهرستان ورامین در دهه کرامتعبدالله اردستانی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف شهرستان ورامین در مورد برنامه های دهه کرامت امامزادگان آن منطقه در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت: با توجه به آغاز دهه کرامت و در پیش بودن روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه،در شهرستان ورامین نیز برنامه های ویژه ای برای تجلیل از مقام این بزرگواران برگزار می شود.اما مهمترین برنامه در امامزاده بی بی زبیده است که با حضور گسترده مردم قرار است مولودی خوانی،سخنرانی و غبارروبی انجام شود.همچنین در این دهه برنامه ای برای بیان کرامات امامزادگان منطقه ورامین به مردم داریم.

وی افزود: البته برنامه های این دهه منحصر به روز تجلیل از امامزادگان که پنجم ذی القعده است نیست.ما از روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) برنامه هایی مثل هدیه دادن به دختران همنام با این بانوی بزرگوار را داشتیم و این برنامه ها در تمام ایام دهه کرامت برگزار می شود.

اردستانی افزود: در شهرستان ورامین و اطراف آن ۴۴ امامزاده وجود دارد که همه آنها یا دارای شجره نامه مشخص هستند. در اینجا امامزادگان شاخصی همچون امامزاده عبدالله در کنار اتوبان قم گرمسار است که روزانه میزبان بسیاری از مردم،به ویژه زائران امام هشتم است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در منطقه ورامین همچون مناطق دیگر کشور،عشق و ارادت خاصی به نوادگان امامان معصوم(ع) دارند و به صورت خودجوش به ساخت و ساز این بقاع متبرک می پردازند و کمک های مردمی به طور کامل محسوس است.به عنوان مثال در امامزاده هادی ،اهالی بومی منطقه به صورت خودجوش به ساختن شبستان و صحن اصلی پرداخته اند؛ بدون اینکه مبلغی از اداره اوقاف دریافت کنند.به لطف خدا بسیاری از کارها به دست مردم در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.