بازدید کاروان «زیر سایه خورشید» از باشگاه خبرنگاران جوان

به مناسبت آغاز دهه کرامت کاروان «زیر سایه خورشید» در باشگاه خبرنگاران جوان حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «کاروان زیر سایه خورشید» متشکل از خادمان آستان‌های قدس رضوی، حضرت احمد بن موسی و حضرت عبدالعظیم حسنی علیهم السلام و مسجد مقدس جمکران حامل پرچم مقدس گنبد حرم امام رضا (ع) ، شنبه 23 تیرماه به مناسبت سالروز ولادت کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت با حضور در باشگاه خبرنگاران جوان از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کردند و پرچم مبارک حضرت را میان خبرنگاران این مجموعه طواف دادند.

خادمان آستان قدس رضوی با حضور در این مجموعه و قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) فضا را به عطر این امام معصوم متبرک کردند و با بازدید از قسمت های مختلف خبری باشگاه خبرنگاران جوان به مرثیه سرایی پرداختند.

بازدید کاروان «زیر سایه خورشید» از باشگاه خبرنگاران جوان

مهدی ترابیان مدیر بخش رسانه های نوین  و قائم مقام باشگاه خبرنگاران جوان، در ابتدای برنامه ضمن خوشامدگویی به خادمان حرم رضوی گفت: امروز باشگاه خبرنگاران جوان افتخار دارد که میزبان شما خادمان حرم رضوی باشد و این مجموعه جزئی از آن رسانه هایی بود که در اولویت حضور شما قرار گرفت، انشاءلله که بتوانیم زیر سایه امام رضا (ع) این  راه را ادامه بدهیم.

وی افزود:از شما می خواهیم دعاگوی ما در جوار حرم رضوی باشید و امروز تک تک بچه های باشگاه خبرنگاران جوان نیازمند عنایت و نگاه علی ابن موسی الرضا علیه السلام هستند.

فقیه:قصد داریم به حدود ۲ هزار نقطه دنیا اعم از آسیا،آفریقا و اروپا سفر کنیم

حجت فقیه با اشاره به حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در مجموعه باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این افتخاری است برای ما که امروز خدمت شما سربازان جنگ نرم باشیم. حضور این کاروان در تهران رزق و روزی شماست چرا که تا شب گذشته  اصلا برنامه ای نداشتیم تا به تهران بیاییم و این قسمت شما خبرنگاران بود که کاروان امام رضا(ع) در خدمت شما باشد.

بازدید کاروان «زیر سایه خورشید» از باشگاه خبرنگاران جوان

وی در ادامه بیان کرد: کاروان «زیر سایه خورشید» امسال وارد یازدهمین دوره سفرهای خود شده است و قصد داریم به حدود ۲ هزار نقطه دنیا اعم از آسیا،آفریقا و اروپا و به  تمام شهرستانهای کوچک و بزرگ ایران سفر کنیم.

حجت فقیه خادم حرم رضوی عنوان کرد: کاروان «زیر سایه خورشید» جزء تنها برنامه هایی است که تمام مدیریت کار زیر نظر خود حضرت (ع) انجام می شود و تنها برنامه ای است که با سلیقه شخصی انجام نمی شود و انتخاب خودحضرت (ع) است. ما در این مدت به استان های گوناگون سفر می کنیم و می شنویم که این روزی خود مردم بوده که ما به شهرهایشان می رویم.

لزوم رسانه ای کردن کاروان «زیر سایه خورشید» با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن

خدایی خادم حرم رضوی در ادامه با اشاره به معجزات حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در استانهای مختلف کشور گفت: از صبح با نگاه ها و رفتارهای تامل برانگیزی مواجه شدیم که تمام این عنایات با خود حضرت است و این نشانه هایی است که انسان را به اهل بیت(ع) متصل می کند. این پیوند مردم با حضرت رضا (ع) و این اتفاقی که در دهه کرامت رقم می خورد بیشتر از سالهای گذشته محتاج ابعاد رسانه ای است‌ به ویژه در شرایطی که دشمنان با تهاجم سعی می کنند که باورهای مردم را کمرنگ تر کنند، اما ما با این سفرها نشانه های عجیب و غریبی را شاهد هستیم.

بازدید کاروان «زیر سایه خورشید» از باشگاه خبرنگاران جوان

خدایی با اشاره به حضورشان در رسانه های مختلف گفت: امسال اولین سالی است که در کاروان های رسانه ای هم حضور پیدا کردیم و این نشان از اهمیت نقش رسانه ها دارد.

وی افزود:فرقی نمی کند که ابعاد شخصیتی وجود انسان در جوار ضریح وجود داشته باشد، مهم ارتباط است که در دل روزمرگی ها می تواند دستگیر ما باشد.

حجت الاسلام خانی:پرچم امام رضا (ع) ثمره حاجت گشایی دارد

حجت الاسلام خانی با بیان اینکه سفر امروز کاروان زیر سایه خورشید به تهران خیلی ناگهانی رقم خورد، اظهار کرد: برخی مدعی هستند که نسبت به حرکت کاروان "زیر سایه خورشید" شاید ابهامات و شبهاتی وجود داشته باشد، که چرا شما تکه پارچه‌ای منتسب به امام رضا (ع) را در تمام نقاط می‌چرخانید یا می‌گویند این جریان ساختگی و خرافات است.

بازدید کاروان «زیر سایه خورشید» از باشگاه خبرنگاران جوان

برخلاف سمپاشی‌ فضای رسانه‌های معاند، این پرچم مدت‌ها بر گنبد حضرت رضا (ع) بوده و برکات و قابلیت حاجت گشایی دارد و مصداق‌های آن بارها اثبات شده و استدلال‌های شرعی و عقلی دارد.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از سوالات درباره تداوم و تکرار آن است که چرا ۱۱ سال مداوم این جریان رقم می خورند، باید گفت که هر جریان خوبی تداوم و استمرار آن هم خوب است و باعث پر کردن خلاء های روحی می شود.

لازم به ذکر است؛ در پایان این مراسم عرفانیان ذاکر اهل بیت (ع)، به مرثیه سرایی پرداخت.

بر اساس این گزارش عیادت از بیماران، غبارروبی بقاع امامزادگان، دیدار با خانواده‌های شهدا، حضور در مجالس جشن، توزیع متبرکات و رفع مشکلات نیازمندان از جمله فعالیت‌های خادمان آستان‌های مقدس در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» است که به مناسبت دهه کرامت با محوریت آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: دهه کرامت ، اهل بیت ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۳ تير ۱۳۹۷
نوکرتم امام رضا جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۳ تير ۱۳۹۷
قربون امام رضا علیه السلام بشویم
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۱:۴۳ ۲۳ تير ۱۳۹۷
بسیار خوب
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۳ تير ۱۳۹۷
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۳ تير ۱۳۹۷
یا امام رضا
دلم بدجوری گرفته حاجت دلمو و تمام مردم ومسلمان را بده .الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۳ تير ۱۳۹۷
خدا همه ما رو هدایت کند انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۳ تير ۱۳۹۷
یاامام رضا قربونت برم
آخرین اخبار