دمیدن روح امید توسط سازمان های مردم نهاد در مردم

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: سازمان های مردم نهاد می توانند با حضور داوطلبانه خود روح امید، شور و نشاط و تحرک را در حوزه های مختلف بدمند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ گودرزی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: جامعه امروز ما یک جامعه با مسائل و مشکلات عدیده است و نمی‌توان با تصمیم از بالا بر این مشکلات فائق آمد.
وی گفت : نوشتن نسخه واحد برای درمان مشکلات امروزه یک روش نادرست است که در دنیا منسوخ شده است.
گودرزی افزود : از آنجا که سازمان‌های مردم نهاد براساس نیاز منطقه و داوطلبانه ایجاد می‌شوند بسیار سریع‌تر از اقدام سیستمی و دولتی می توانند در مواقع ضروری عمل‌ کنند و به عنوان بازوی توانمند دولت در مسایل ورود نمایند.
وی افزود : در زلزله مخرب سال 96 کرمانشاه شاهد مشارکت بسیار خوب سازمان های مردم نهاد در این حادثه بودیم.
گودرزی با اشاره به جایگاه مردمی سازمان های مردم نهاد و نقش آنها در مشارکت، برنامه ریزی، اجرا و نظارت گفت: انتظاری که از سمن ها داریم این است که در سه محور مشورت، اجرا و نظارت متمرکز شوند.
وی یادآوری کرد که در بعد مشورتی با ایجاد روحیه مشارکت و با تبیین نقش مشارکتی مردم در افزایش سرمایه اجتماعی می‌توانند آحاد جامعه را به فعالیت و حضور آگاهانه و داوطلبانه در اجرای فعالیت های محلی تشویق نمایند.
وی گفت: سمن ها با توجه به اینکه پس از دریافت مجوز جایگاه حقوقی پیدا می کنند می توانند در حوزه فعالیت هایی که مجوز دریافت کردند نظارت نمایند و هر چه نقش نظارتی سازمان های مردم نهاد بیشتر شود کارها بهتر اجرا و اعتماد بین دولت و مردم افزایش خواهد یافت.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

سازمان‌های مردم نهاد براساس نیاز منطقه و داوطلبانه ایجاد می‌شوند

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار