مدیر کل اوقاف جنوب غرب تهران؛

مردم به خوبی در این دهه از امامزادگان تجلیل می کنند

حجت الاسلام گوهری مردم را بهترین تجلیل کننده از جایگاه بلند امامزادگان دانست.

مردم به خوبی در این دهه از امامزادگان تجلیل می کنندحجت الاسلام رضا گوهری مدیر اداره اوقاف جنوب غرب استان تهران در مورد برنامه های دهه کرامت در امامزاده های این منطقه در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت:در حقیقت ما شیعیان در این کشور هرچه داریم از وجود مبارک امام هشتم و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه(س) داریم و باید به نحو احسن این دهه را گرامی بداریم.در جنوب غرب استان تهران سه امامزاده وجود دارد.امامزاده زید، امامزاده ابوالقاسم و امامزاده علی اکبر که هر سه دارای شجره نامه مشخص هستند.در این امامزاده ها برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است.

وی افزود:در روز میلاد حضرت معصومه(س) که شروع دهه کرامت بود، از بسیاری از دختران منطقه که نام آن معصومه فاطمه و طاهره بود تقدیر شد.مراسم ویژه سخنرانی و مولودی خوانی نیز در هر سه امامزاده وجود داشت.

حجت الاسلام گوهری خاطرنشان کرد: در این ده روز برنامه های امامزادگان به طور مستمر برگزار می شور که قبل از نماز مغرب آغاز و تا بعد از آن ادامه می یابد.در این برنامه ها به موضوع مهم نقش امامزادگان در رشد معنویت در جامعه اشاره می شود و فرزندان امامان معصوم(ع) به طور خاص معرفی می شود.

وی همچنین در مورد یک کار ویژه در این دهه گفت:در این دهه یک مسابقه خاص در سه امامزاده برگزار می شود که هر محله یک گروه تواشیح تشکیل داده و با سایر گروه های دیگر در محله مسابقه می دهند که بسیار جذاب و اثربخش است.

وی در انتها در مورد تکریم امامزادگان گفت:باید این مطلب را اشاره کرد که در حقیقت این خود مردم هستند که با ارادت قلبی به فرزندان و سلاله پاک حضرت زهرا(س) به تکریم این بزرگواران می پردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.