پرداخت ۱۱۴ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان کرمان

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت:در سه ماهه نخست سال جاری قریب به ۱۱۴ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های استان پرداخت شده که قریب به ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن به شهرداری مرکز پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد سلمانی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با بیان اینکه از محل ارزش افزوده در سال گذشته به شهرداری‌های استان ۱۵۰ میلیارد تومان بیش از سال ۹۵ پرداخت شد که عدد پرداختی ۵۷۰ میلیارد تومان بوده است گفت: در سه ماهه نخست سال جاری نیز قریب به ۱۱۴ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های استان پرداخت شده که قریب به ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن به شهرداری مرکز پرداختی بوده است.

سلمانی با اشاره به طرح خوداظهاری در خردادماه سال جاری بیان کرد: ۶۲ درصد از مودیان مشاغل از این طریق اظهارنامه خود را تسلیم کرده و ۱۲ درصد افزایش دریافت اظهارنامه در استان و در سطح کشوری ۲۰ درصد رشد داشتیم ضمن آنکه در معافیت‌های مالیاتی نیز به همین شکل اظهارنامه آن‌ها قطعی شده و پرداخت مالیات به صورت چهار ماهه قابل تقسیط است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در ادامه افزود: طرح جامع مالیاتی باید تا پایان سال اجرا شود و با این کار، در کل کشور تسویه حساب سیستمی قابل دسترسی است

سلمانی با اشاره به پذیرفتن خوداظهاری عنوان کرد: سازمان مالیاتی به سمتی می‌رود که تشخیص علی الراس وجود نداشته باشد و در صورتی که خلاف اظهارات ثابت شود، علاوه بر جریمه، مجازات کیفری نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به انجام الکترونیکی امور، تصریح کرد: ۹۹.۹ درصد اظهارنامه‌ها الکترونیکی است و پاسخ بانک‌ها نیز از طریق سیستم وصول می‌شود و بیشتر مراجعات مربوط به مشاغل و یا مربوط به اعتراض و پیگیری است

سلمانی با اشاره به برون سپاری بخشی از کار دریافت مالیات به دفاتر پیشخوان عنوان کرد: به زودی کار مالیات نقل و انتقالات نیز به ثبت اسناد سپرده خواهد شد.

در سه ماهه نخست سال جاری نیز قریب به ۱۱۴ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های استان پرداخت شده است.
انتهای پیام/ی

پرداخت ارزش افزوده به شهرداری های کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار