کبیری:

افزایش هزینه تولید مرغداری‌ها نباید از جیب مردم پرداخت شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت:با توجه به گرانی‌ها اخیر، دولت باید سبد حمایت غذایی در بین خانوار‌ها توزیع کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سید تقی کبیری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت قیمت اقلام خوراکی در بازار، گفت:در شرایط جنگ اقتصادی باید به موضوع تامین معیشت مردم توجه شود؛ چرا که انجام این مهم یک اولویت است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز، بیشتر خانوار‌ها از گوشت مرغ در سبدغذایی خانوار استفاده می‌کنند، بنابراین نباید خللی در تولید گوشت مرغ ایجاد شود، همچنین در تعیین قیمت مرغ باید به دغدغه‌های مصرف کنندگان و تولیدکنندگان توجه جدی شود.

دولت به مرغداران یارانه پرداخت کند

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:هزینه تولید مرغداری‌ها با افزایش روبرو شده است؛ بنابراین با توجه به اینکه نمی‌توان از طریق افزایش قیمت مرغ، رشد هزینه‌ها جبران شود، ضرورت دارد که دولت به مرغداران یارانه ارائه کند همچنین در تامین خوراک دام و طیور تسهیل ایجاد کند.

نهاد‌های نظارتی مانع از گرانفروشی شوند

کبیری در ادامه، با تاکید بر حمایت موثر از مرغداری ها، تصریح کرد:با توجه به گرانی‌ها اخیر، دولت باید سبد حمایت غذایی در بین خانوار‌ها توزیع کند که بطور طبیعی باید گوشت مرغ در این سبد غذایی با نرخ عادلانه از مرغداران خریداری شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:علاوه بر اقدامات حمایتی برای ارائه گوشت مرغ به نرخ مناسب به مردم، باید نهاد‌های نظارتی نیز مانع از گرانفروشی شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.