ایران جزو ۱۵ کشور برتر دنیا از نظر تولید علم

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: ایران برای نخستین بار جزو ۱۵ کشور برتر دنیا از نظر تولید علم قرار گرفت.

ایران جزو ۱۵ کشور برتر دنیا از نظر تولید علمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران موفق شده است، با ثبت بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ مدرک در پایگاه استنادی ISI برای نخستین بار، جزو ۱۵ کشور برتر دنیا در تولید علم قرار گیرد.

وی بیان کرد: دانشمندان، پژوهشگران و استادان دانشگاه‏‌ها و موسسات آموزش عالی کشور مانند گذشته توجه، دقت نظر و علاقمندی مقام معظم رهبری را به موضوع تولید کننده علم در دانشگاه‏‌ها را مورد توجه قرار می ‏دهند و بیانات ایشان را اساس تمامی امور آموزشی و پژوهشی خود می‏ کنند.

دهقانی تصریح کرد: هسته اصلی تصمیم‏ گیری‏های مهم و کلان پژوهشی کشور در وزارتخانه ‏های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر اساس بیانات مقام معظم رهبری است، که ایشان در دیدار خود با اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‏‌های کشور در ماه رمضان امسال دغه دغه‌های مهم ذهنی خود را تبدیل مصرف‏ کنندگی علم به تولیدکنندگی علم و همچنین مرجعیت علمی کشور دانستند و به پژوهشگران و دانشگاهیان کشور توصیه کردند که در این زمینه تلاش کنند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود: بررسی و تحلیل جدیدترین داده ‏های استخراج شده از پایگاه استنادی وب‏ گاه علم (WOS) در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی در خصوص تولیدات علمی جمهوری اسلامی ایران حاکی از عملکرد منحصر به فرد پژوهشگران و دانشمندان ایرانی در نیمه نخست امسال میلادی است.

وی اضافه کرد: با نگاهی به آخرین داده‏‌های استخراج شده، از معتبرترین پایگاه استنادی جهان (ISI) نشان دهنده ان است، که جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست تولید علم را در جهان اسلام کسب کرده و بیش از ۲۲ درصد از کل تولیدات علمی کشور‌های اسلامی را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ت

صحبت‌های سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در خصوص برتری ایران در تولید علم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار