بالاترین میزان مشارکت تولید علمی کشور در حوزه برق و الکترونیک

حوزه برق و الکترونیک برترین حوزه موضوعی کشور در ۲۰ سال اخیر است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اظهار کرد: بالاترین میزان مشارکت تولید علمی کشور در حوزه برق و الکترونیک با بیش از ۹ و ۳ دهم درصد (نه ممیز سه درصد) از کل تولیدات علمی کشور است که این میزان افزون بر یک و نیم برابر متوسط تولید علم جهان در همین حوزه است.

وی تصریح کرد: تحلیل‌های انجام شده نشان می‌دهد که در ۲۰ سال اخیر متوسط رشد سالانه دنیا در حوزه مهندسی برق و الکترونیک ۵.۶ درصد (پنج ممیزه شش) درصد است.

محمدجواد دهقانی اضافه کرد: در بازه زمانی ۲۰۱۷-۱۹۹۷ در جهان ۲ ملیون و ۵۱۰ و ۲۱۳ مدرک در رشته مهندسی برق و الکترونیک ثبت شده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تصریح کرد: حوزه‌های موضوعی برتر دیگر در دنیا عبارت از مهندسی مواد، بیوشیمی (مولکولار بیولوژی)، شیمی و فیزیک کاربردی بوده که سهم تمام این حوزه‌ها از کل تولیدات علمی زیر ۴ درصد است.

دهقانی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ایران در ۲۰ سال اخیر (۱۳۷۶-۱۳۹۶) با متوسط رشد سالانه ۲۱.۴۵ (بیست و یک ممیز چهل و پنج صدم) بالاترین نرخ رشد را در دنیا داشته است.

وی با بیان اینکه مجموع تولید علم کشور برابر با۳۷۶ هزار و ۱۸۶ مدرک بوده است، تصریح کرد: از این میزان۳۵ هزار و ۱۰۴ مدرک در حوزه مهندسی برق و الکترونیک بوده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بیان کرد: بر اساس این گزارش دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی برتر کشور با بیشترین تولیدات علمی درحوزه مهندسی برق و الکترونیک شامل دانشگاه صنعتی شریف، تهران، صنعتی امیر کبیر، علم و صنعت ایران و دانشگاه صنعتی خواجه نصیر هستند.

دهقانی ادامه داد: سهم دانشگاه‌های برتر کشور در تولید علم در حوزه مهندسی برق و الکترونیک به ترتیب دانشگاه صنعتی شریف ۱۲.۳ درصد (دوازده ممیز سه درصد)، دانشگاه تهران ۱۱.۵ درصد (یازده و نیم درصد)، صنعتی امیر کبیر ۱۰.۹ درصد (ده و ممیز نه)، علم و صنعت ۸.۶ درصد (هشت ممیز شش) و خواجه نصیر الدین طوسی ۵.۳ درصد (پنج ممیز سه) است.

انتهای پیام/ن

حوزه برق و الکترونیک برترین حوزه موضوعی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار