اصفهان؛

ارتقای رتبه تولید علم ایران در پایگاه Scopus به 16 و ISI به 17

دانشمند علمی جهان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از ارتقای رتبه تولید علم ایران در پایگاه Scopus از 48 به 16 و در پایگاه ISI از 49 به 17 از سال 2000 تا 2015 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علیرضا اشرفی در مراسم روز پژوهش در سالن دکتر محمد قریب این دانشگاه، با بیان اینکه علم در دنیا با نظام های استنادی مختلفی از جمله ISI,Scopus,ISC سنحیده می شود، گفت: شاهد رشد تولید علم در ایران در پایگاه Scopus در سالهای 2000 تا 2015 در خاورمیانه، جهان اسلام و بین المللی هستیم.

مدیر گروه نانو دانشگاه کاشان افزود: رتبه ایران در تولید علم در جهان اسلام در پایگاه های استنادیISI و Scopus از سال 2000تا 2015 ، از 4 به یک ارتقاء یافته است.

اشرفی، با اشاره به رشد سهم تولید علم ایران از کل تولیدات علم دنیا، تصریح کرد: ایران بر اساس چاپ مقاله در ژورنال رتبه 16 را در کل دنیا دارد ولی شرکت اساتید در کنگره های داخلی و خارجی کمرنگ شده است.

وی، با اشاره به تفاوت علم با ژورنالسیم اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته، علم پنهانی وجود دارد که در ژورنال ها درج نمی شود.

پرفسور سید علیرضا اشرفی دارای دکترای ریاضی محض، عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و جزء یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان است. 



انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.