بخشودگی بخشی از جرایم مالیاتی صادرکنندگان از مرز چذابه

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: بخشی از جرایم مالیاتی صادرکنندگان از مرز چذابه با رایزنی و پیگیری‌های اتاق بازرگانی اهواز بخشوده شد.

شهلا عموری، رئیس اتاق بازرگانی اهواز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: از ابتدای شروع فعالیت مرز چذابه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با وجود همه مشکلات کار خود را آغاز کردند و به آن رونق بخشیدند، اما اکنون با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که ضروری است به آن ها توجه شود.

وی افزود: از آنجایی که معافیت مالیاتی درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاهای غیرنفتی براساس برنامه پنجم توسعه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، فعالان بخش خصوصی نیز با توجه به این مصوبه معمولا اقدام به ارائه اظهارنامه صادرات و دفاتر و عملکرد مالی نمی کنند. اما اکنون شاهد هستیم به روش‌های مختلف از درآمدهای صادراتی مالیات کلان دریافت می‌شود که با میزان کارکرد صادرکنندگان مغایر و آن ها را با ضرر و زیان مواجه کرده است.

عموری عنوان کرد: قیمت گذاری گمرک و اظهارنامه گمرکی با قیمت فروش کالا متفاوت است و بسیاری از کالاهای صادراتی از مرز چذابه همچون سیمان، هندوانه و خرما بدون سود انجام می شود. بنابراین ما معتقدیم با این اقدامات دست و پاگیر فعالیت در مرز چذابه با مشکل جدی مواجه خواهد و در این صورت هزار و 200 نفر در مرز بیکار می شوند.

رئیس اتاق اهواز گفت: اگر ما به دنبال رونق اقتصاد، افزایش صادرات و خروج از رکورد هستیم، با این موانع امکان پذیر نیست. این در حالی است که فعالان اقتصادی نیز انتظار دارند با شرایط پیش آمده بازارهای صادراتی نیز فعال‌تر شود. اگر چاره ای اساسی اندیشیده نشود ما بیم آن را داریم که فعالیت اقتصادی در مرز چذابه به کلی تعطیل شود.

عموری در پایان گفت: صادرکنندگان در مهلت مقرر می توانند اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام کنند تا پرونده به کمیسیون برود و نمایندگان اتاق از آن دفاع کنند.

انتهای پیام/م

حمایت از صادرکنندگان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.