همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهیداسماعیل پویه

گوشه‌ای از زندگی نامه شهیداسماعیل پویه یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهیداسماعیل پویه یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
شهیداسماعیل پویه در تاریخ 3/4/1352 در روستای لیکبن از توابع شهرستان پیرانشهر به دنیا آمد. پس از تحصیلات دوره ی ابتدایی و راهنمایی، از همان دوران نوجوانی، برای تأمین مخارج زندگی به کار کردن مشغول شد.
در سال های نخستین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود سن کم به عضویت بسیج سپاه پیرانشهر درآمد و همواره با اصرار زیادی سعی در شرکت در تمامی مبارزات علیه عوامل مزدور گروهک ها داشت. وی در سال 1367 به عضویت رسمی سپاه درآمد. در عملیات‌های پاکسازی بسیار زیادی فعالیت و شرکت داشت و رزمنده‌ی شجاع و نترس بود.
در تاریخ 13/5/1367 در منطقه ی بوکان، سقز، همراه سه نفر از همرزمانش در حال تعقیب عوامل ضد انقلاب در یک عملیات پاکسازی در اثر انفجار آرپی‌جی و اصابت ترکش به شهادت رسید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهیداسماعیل پویه 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار