رئیس‌جمهور آمریکا به انتقادات رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در خصوص نشست هلسینکی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز به انتقادات «جان برنان»، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا [سیا] در خصوص نشست هلسینکی واکنش نشان داد و او را «یک مرد بسیار بد» توصیف کرد.

برنان پیش از این، در واکنش به دیدار دونالد ترامپ با  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک پیام توئیتری نوشت: «کنفرانس خبری دونالد ترامپ در هلسینکی فراتر از اقدامات جنایتکارانه و تبهکارانه است. این مساله چیزی کمتر از خیانت نیست.»

نشست سران واشنگتن و مسکو در هلسینکی، انتقادات گسترده مقامات آمریکایی را به دنبال داشت.

ترامپ در واکنش به توئیت برنان گفت: من فکر می کنم برنان یک مرد بسیار بد است و اگر دقت کنید اتفاقات زیادی در دوران او رخ داده است. او شخص بسیار بدی است.

مقامات اطلاعاتی سابق و فعلی آمریکا از جمله جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی، لیزا پیج و پیتر استروک، از افسران اف بی آی، پیش از این بارها هدف انتقادات تند رئیس جمهور آمریکا  قرار گرفته‌اند. برخی از آنها نیز به گونه ای مشکوک مجبور به استعفا شدند.

ترامپ سپس با انتقاد از ماموران اطلاعاتی آمریکا افزود: شما [ماموران اطلاعاتی] دروغ می گویید. به عقیده من، شما واقعا افراد بدی هستید.

وی در ادامه گفت: آنها در معرض هرآنچه انجام می دهند، هستند.

در ماه مه سال 2017، دونالد ترامپ مدعی شد جیمز کومی ضمن حمایت از هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2016، بر هرگونه اطلاعات در خصوص  سوء استفاده از یک ایمیل دولتی سرپوش گذاشته است. ترامپ در نهایت شرایط لازم برکناری کومی را فراهم کرد.

ترامپ پیشتر نیز به دنبال موج انتقادات شدید نمایندگان کنگره آمریکا درباره دیدار با پوتین در یک پیام توئیتری نوشت: «من ترجیح می‌دهم که در تلاش برای دستیابی به صلح ریسک سیاسی کنم تا اینکه صلح را به خاطر مسائل سیاسی به خطر بیندازم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار