دام خطرناک شیطان برای انحراف حزب‌الله چیست؟

حضرت آیت الله مصباح یزدی فرمودند: «در تاریخ می‌خوانیم که بزرگترین اصحاب امام حسن (ع)، سجاده از زیر پای امام حسن (ع) کشیدند و ایشان را «مذل المؤمنین» خطاب کردند!».

دام خطرناک شیطان برای انحراف حزب‌الله چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله مصباح یزدی در دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در خصوص دام شیطان برای انحراف نیرو‌های حزب اللهی صحبت کردند.

در ادامه مهمترین قسمت‌های سخنرانی این فیلسوف اسلام شناس در اختیار مخاطبان قرار داده شده است:

آماده باشیم هر سختی را برای خدا تحمل کنیم. گاهی مصالح نظام اسلامی ایجاب می‌کند که انسان خون جگر بخورد و اظهار نکند و صبر پیشه سازد؛ اگر نتوانیم این موارد را بشناسیم، شیطان از همین مسأله به عنوان دامی برای انحرافمان استفاده خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: مهم‌ترین ابزار شیطان برای نفوذ در عقیده انسان چیست؟


رهبر انقلاب اسلامی از بزرگترین نعمت‌هایی است که خدا به ما داده است؛ شخصیت‌های تراز اول سیاسی دنیا، گاهی تصریح کرده اند که تا ایران چنین رهبری دارد، دشمنانش نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

گاهی پافشاری بر برخی مسائل سبب فوت شدن مصلحت بزرگتری می‌شود؛ باید مصادیق آن را بشناسیم؛ گاهی نشناختن این موقعیت ها، سبب از دست دادن ایمانمان به رهبری می‌شود؛ شاید ما به خاطر علاقه و دلسوزی خودمان فکر کنیم که رهبر باید رفتار و موضع تندی نسبت به فلان قضایا بگیرد و وقتی رهبری چنین موضعی نگرفتند، گمان کنیم کار ایشان اشتباه بوده است!

شیطان چنین دامی را حتی برای بزرگترین اصحاب ائمه (ع) نیز گسترده بود؛ در تاریخ می‌خوانیم که بزرگترین اصحاب امام حسن (ع)، سجاده از زیر پای امام حسن (ع) کشیدند و ایشان را «مذل المؤمنین» خطاب کردند!

فکر نکنیم هر چه ما فهمیدیم، رهبری هم باید همان را فهمیده باشد و لذا باید موضعی که انتظار داریم اتخاذ کند؛ این امر سبب می‌شود تا به خودمان حق بدهیم تا به سخنان او عمل نکنیم؛ آیا معنای ولایت فقیه این است که او باید مثل ما فکر کند و به فرمان ما گوش کند یا ما به فرمان وی؟

در طول این چهل سال ثابت شده است که خداوند مصلحت جامعه را توسط ولی فقیه رقم زده است.

بنده به غیر از امام (ره)، هیچ یک از علمای گذشته را به روشن بینی، فراست، تدبیر، تحمل سختی‌ها و سعه صدر و جامعیت ایشان ندیده ام.

این که کمبود‌های جامعه را به خاطر عدم اتخاذ مواضع تند از سوی رهبری بدانیم، امری خطاست؛ اگر چنین باشد باید بگوییم بسیاری از مشکلات صدر اسلام نیز – العیاذ بالله – تقصیر پیامبر (ص) و معصومین بوده است؟!

سختی‌ها را تحمل کرده و صبر کنیم و به خاطر هر اشتباهی که دیگران انجام داده اند، سر و صدا راه نیندازیم؛ در عین دیدن واقعیات افراط و تفریط نداشته باشیم واولویت‌ها را بشناسیم. البته نسبت به آنچه قرار است سرنوشت نظام را تغییر دهد، حساس باشیم و در این موارد فرمایشات رهبری را نصب العین خود قراردهیم.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

دام خطرناک شیطان برای انحراف حزب‌الله به روایت آیت الله مصباح یزدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.