آب سد زاگرس در روزهای آینده به صورت آزمایشی برای کشاورزان قصرشیرین رها می شود

فرماندار قصرشیرین از رها سازی آب سد زاگرس به صورت آزمایشی در روزهای آینده برای کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛مراد علی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : وجود سه سد در شهرستان قصرشیرین و بهره برداری از آنها می تواند به رشد و توسعه کشاورزی در این شهرستان مرزی کمک کند.
تاتار گفت: دولت برا ی احداث این سه سد شامل شرف شاه سومار, سد زاگرس و سد شهدای گمنام هزینه های زیادی برای رشد وآبادانی و توسعه کشاورزی در این مناطق انجام داده که اکنون باید در مدار کشاورزی قرار بگیرد .
وی گفت: کشاورزی در قصرشیرین پتانسیل توسعه این شهرستان است و با بهره برداری از آب سده ها و تغذیه شبکه های زیردست 8 هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان آبی خواهد شد.
وی گفت: مقرر شد از اوایل مرداد ماه به مدت دو ماه و به صورت آزمایشی و همچنین ترغیب کشاورزان منطقه آب منطقه ای سد زاگرس را برای 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قصرشیرین که در مسیر این سد قرار دارد رها سازی کنند و در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.
وی گفت: هم اکنو 2 هزار و 900 هکتار از اراضی زیر دست سد زاگرس در قصرشیرین آماده بهره برداری است و در صورت تامین آب کشاورزان می توانند از آن استفاده کنند.
تاتار تصریح کرد : سد شهدای گمنام 550 هکتار از اراضی قصرشیرین را پوشش میدهد و هم اکنون یک هزار هکتاراز آن آماده بهره برداری است.
وی در خصوص سد شرف شاه سومار هم گفت: این سد یک هزار و هفتصد هکتار را تحت پوشش قرار می دهد و کار شبکه زیردست آن هم انجام شده و آماده بهره برداری است.
فرماندار قصرشیرین از ایجاد یک کارگروه با حضور امور آب , جهاد کشاورزی و فرمانداری برای حل مشکلات شبکه های زیر دست و رها سازی آب سد های شهرستان خبر داد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

ایجاد یک کارگروه با حضور امور آب برای حل مشکلات شبکه های زیر دست

 

 

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار