مدیر عامل شرکت گاز کردستان عنوان کرد:

گازرسانی به ۲۹ شهر و ۱۱۳۱ روستای کردستان

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: تاکنون ۲۹ شهر استان کردستان به شبکه گاز سراسری متصل شده‌اند و از مجموع یکهزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز، گاز به یکهزار و ۱۳۱ روستا رسیده است.

گازرسانی به ۲۹ شهر و ۱۱۳۱ روستای کردستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: توجه به روستا‌های مرزی را یکی از اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان بیان کرد و گفت: در مسیر افزایش زیر ساخت‌های رفاه، گازرسانی به روستا‌های مرزی به عنوان یکی از برنامه‌های دولت با هدف محرومیت‌زدایی، تامین پایدار انرژی، اشتغال و برقراری عدالت اجتماعی به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی در زمینه اجرای پروژه‌های گازرسانی روستایی، افزود: استان کردستان یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه گازرسانی به روستا‌ها است که باتوجه به کوهستانی و صعب العبور بودن روستا‌های استان کردستان این عملکرد بسیار مطلوب است.

فعله گری بیان داشت: تاکنون ۲۹ شهر استان کردستان به شبکه گاز سراسری متصل شده‌اند و از مجموع یکهزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز، گاز به یکهزار و ۱۳۱ روستا رسیده است و روستا‌های باقیمانده بالای ۲۰ خانوار نیز تا پایان سال ۹۸ از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: سنگی و کوهستانی بودن مسیر‌های گازرسانی در این استان، شرایط را برای گازرسانی با چالش روبه‌رو کرده، با این حال تاکنون ۸۶ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار شده است و برنامه‌ریزی برای گازرسانی به روستا‌های باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد.

فعله گری در پایان سخنانش اظهار داشت: این شرکت برای گازرسانی به بیش ۱۰۰ روستای استان کردستان در سال برنامه ریزی کرده که با گازدار شدن این تعداد روستا جمعیت تحت پوشش گاز طبیعی به ۹۶ درصد ارتقاء می‌یابد.

انتهای پیام/ز

گازرسانی در کردستان

برچسب ها: گاز ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.