رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۴۲ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور مقاوم سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمران روستایی شهرستان جهرم با اشاره به مقاوم سازی ۴۲ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار گفت: تا سال ۱۴۰۵ بیش از ۷۵ درصد از روستا‌های ایران باید با اعطای تسهیلات و استفاده از اعتبارات در برابر حوادث مقاوم سازی شود.

وی بیان کرد: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی کشور مقاوم سازی می‌شود.

تابش با بیان اینکه تامین مسکن روستایی از راهکار‌های ایجاد انگیزه برای کاهش مهاجرت است، افزود: در حال حاضر ۵ میلیون و ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی در کشور ساخته و به متقاضیان واگذار شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: ساخت واحد‌های مسکونی در روستا‌ها نه‌تن‌ها روند مهاجرت را کند کرده بلکه به مهاجرت معکوس نیز منجر شده است.

وی به افزایش ۵۰ میلیون ریالی تسهیلات واحد‌های مسکن روستایی اشاره و اضافه کرد: این تسهیلات از ۲۰۰ میلیون ریال به ۲۵۰ میلیون ریال رسیده و موضوع پرداخت آن نیز ابلاغ شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: این بنیاد بر اساس وظیفه‌ای که در حوزه بازسازی بر عهده‌دارد پارسال اقدام به بازسازی واحد‌های مسکونی آسیب دیده در ۱۴ استان کرده است.

تابش با تاکید بر اینکه پارسال حدود ۷۹ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شده، اظهار کرد: حدود ۸۳ هزار واحد نیز تعمیر شده است که این بنیاد از سال ۹۴ تا پایان ۹۶ حدود ۲۴۶ هزار واحد مسکونی را ساخته یا تعمیر کرده و از این میزان ۶۹ هزار واحد آن به پایان رسیده که عملیات ۱۰۲ هزار واحد دیگر در دست انجام است.

وی گفت: تسهیلات اعطایی برای تعمیر و بازسازی این واحدها، پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که از این رقم چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن ابلاغی و مابقی بلاعوض محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: در قالب برنامه عمران روستایی برای امسال طرح بازنگری ۳۳ هزار و ۴۴۸ روستا را در دستور کار قرار گرفته که برای همه آن‌ها طرح هادی پیش بینی شده است.

تابش با بیان اینکه در تهیه طرح هادی و تسهیل آن به مرز ۱۰۰ درصد نزدیک شده‌ایم، افزود: تا کنون طرح هادی در ۳ هزار و ۵۲۰ روستای کشور به صورت نیمه تمام اجرا شده و امسال این طرح برای ۹۹۸ روستا اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳ میلیون و ۱۸۸ هزار سند مالکیت روستایی صادر شده و امسال هم ۱۲۰ هزار سند صادر می‌شود، بیان کرد: در ۳ سال اخیر سند مالکیت ۱۹۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر به مالکان آن‌ها واگذار شده است.

گفتنی است، در سفر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شهرستان جهرم، طرح اسکان عشایر منطقه چاه انجیر در فضایی به مساحت ۲۰ هکتار و پروژه اسکان عشایر سینه سفید این شهرستان در زمینی به مساحت ۶ هکتار آغاز و بهره‌برداری از طرح‌های عمران روستایی فتح آباد و برایجان جهرم نیز افتتاح شد.
انتهای پیام/ت

صحبت های رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمران روستایی جهرم

برچسب ها: بازار مسکن ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار