روشنگری‌های علمای شیعه و سنی در ناکامی داعش موثر است

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر ریگان گفت:تلاش برای حفظ نظام یک وظیفه ذاتی مشترک بین روحانیت وائمه جمعه وجماعات شیعه وسنی می باشد و روشنگری آنها در موفق نبودن گروه های تکفیری در منطقه موثر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مولوی عبید الله شهیکی امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر ریگان در جلسه هم اندیشی مشترک با مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی ریگان گفت :نظام جمهوری اسلامی دستاورد تلاش و مجاهدت‌های بسیاری بوده است لذا حفظ این نظام اسلامی یک فرض واجب و هدف مشترک علمای شیعه و سنی است و هر کس بر خلاف این ایده و نظر گام بردارد از اسلامیت فاصله گرفته است.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر در ادامه گفت: تا کنون هدایت‌ها و روشنگری‌های علمای شیعه و سنی موجب شده است تا گروه‌های معاند و تکفیری مانند داعش از یک طرف و گروه‌های منحرف که به اسم شیعه از خارج تغذیه می‌شوند، اما شیعه نیستتد در ایجاد اختلاف و تفرقه نا کام بمانند.

مولوی شهیکی تصریح کرد :افتخار ما ائمه جمعه اهل سنت و شیعه این است که منصوب با واسطه از طرف مقام معظم رهبری و منتسب به ولایت هستیم و زیر این پرچم مشروعیت و اعتبار یافتیم.

وی ضمن تاکید بر وحدت بین روحانیت شیعه و سنی گفت: دشمنان اسلام و این نظام تفرقه و اختلاف بین مردم و شیعه و سنی را به گور خواهند برد و لازم در این زمینه جلسات و محافل مشترک قرانی در شرق استان افزایش یابد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمد صادق نازلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ریگان گفت: در شهرستان ریگان و فهرج از حضور بعضی از مبلغان که احتمال تند روی و یا ایجاد اختلاف از سوی آنها می‌رفت جلوگیری کرده و اجازه نخواهیم داد تا فضای برادرانه و اتحاد منطقه را خدشه دار کنند.

در ادامه حجت الاسلام  علی جلالی ضمن قدر دانی از دیدگاه‌های سنجیده و منطقی مولوی عبیدالله شهیکی گفت: مجموعه تبلیغات اسلامی مانند نهاد امامت جمعه  مستقیم به نهاد رهبری و ولایت وابسته است و در زمینه برنامه‌های فرهنگی مشترک مانند محافل قرانی و نشست‌های تخصصی روحانیت شیعه و سنی نهایت همکاری را با روحانیت اهل سنت خواهیم داشت.

انتهای پیام/ی

نشست هم اندیشی ائمه جمعه شیعه و سنی در شهرستان ریگان

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۸ تير ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد صادق
۱۰:۰۶ ۲۸ تير ۱۳۹۷
مرگ بر داعش و داعشیان
Iran (Islamic Republic of)
محمد صادق
۱۰:۰۶ ۲۸ تير ۱۳۹۷
سلام بخش نگین کویر از توابع شهرستان فهرج است نه ریگان
اصلاحش کنید تبعات اجتماعی برای مولوی دارد
آخرین اخبار