رویداد شتاب با محوریت شهر الکترونیک در بانه آغاز شد

نخستین رویداد شتاب با محوریت شهر الکترونیک با حضور نخبگان دانشگاهی و صاحبان ایده کردستانی عصر چهارشنبه در شهر مرزی بانه آغاز شد.

رویداد شتاب با محوریت شهر الکترونیک در بانه آغاز شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس دانشگاه علمی کاربردی بانه در مراسم آغاز به کار این رویداد علمی و کارآفرینی گفت: استارتاپ ها به عنوان یک دورهمی علمی زمینه ساز تحولات شگرفی در نقاط مختلف دنیا هستند که در کشور ما هم در حال تقویت است.

واحد رفاهی افزود: خرسندیم که شهر بانه برای نخستین بار میزبان یک استارتاپ یا رویداد شتاب است و ایده هایی که در این رویداد تکمیل می شود، می تواند در روند توسعه این شهرستان موثر واقع شود.

وی اظهار داشت: این رویداد منحصربفرد با حمایت شهرداری و شورای شهر و همکاری پارک علم و فناوری و دانشگاه علمی کاربردی کردستان عملیاتی شده و با توجه به اینکه با محوریت شهر الکترونیک برگزار می شود نتایج مهمی برای مدیریت شهری به همراه خواهد داشت.

رفاهی تاکید کرد: استقبال 100 نفر از نخبگان و صاحبان ایده و ارائه ٥٥ ایده در روز نخست نقطه امید برای توسعه فعالیت های ایده محور در شهرستان بانه بوده و امیدواریم شاهد تداوم این چنین رویدادهایی باشیم.

وی یادآور شد: این رویداد سه روز ادامه خواهد داشت و با حضور مجموعه ای از منتورهای توانمند از تهران و سنندج در مدت ٥٤ ساعت رقابت و کار تیمی برگزار می شود و در نوع خود در استان بی نظیر است.

مدیر پژوهش دانشگاه علمی کاربردی کردستان نیز در مراسم آغازین این رویداد گفت: در دنیای امروز نسل چهارم دانشگاه ها را داریم و در کشور ما دانشگاه علمی کاربردی برای کارآفرینی قدم برمی دارد لذا تلاش این است در این حوزه دانشگاه موفقی باشیم.

یوسف رستمی افزود: امروز آموزش عالی خیلی موفق نبوده و چون نتوانسته پاسخگوی اشتغال کشور باشد اکنون با انبوهی از فارغ التحصیلان بیکار مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه گرایش به سوی آموزش مهارتی است و دانشگاه باید با صنعت ارتباط داشته باشد لذا امیدواریم در فرصت جدیدی که در اختیار دانشگاه جامع علمی کاربردی و مراکز این دانشگاه قرار گرفته این اتفاق به وقوع بپیوندد.

رستمی افزود: کیفی سازی آموزش از جمله اموری است که مد نظر دانشگاه علمی کاربردی قرار گرفته و در کنار مراکز رشد این مهم صورت گرفته است.

امروز در مراکز مهم بین المللی دانش فنی فروخته می شود و ایده های کاربردی به مرحله عقد قرارداد می رسند و از همین رویدادهای شتاب قراردادهای چند میلیاردی منعقد می شود.

شهردار بانه نیز در این رویداد اظهار داشت: استفاده از ایده های نوآورانه می تواند روند توسعه در هر جامعه ای را تسریع بخشد و در همین راستا نیز مدیریت شهری با بهره مندی از ایده های نوآورانه می تواند به اهداف خود سریعتر دست پیدا کند.

وریا وثوقی تاکید کرد: به توانمندی نخبگان و جوانان تحصیلکرده بانه ای اعتقادی راسخ داریم و در همین راستا نیز با حمایت ویژه مجموعه شورا و شهرداری اقدام به راه اندازی این رویداد شتاب با محوریت شهر الکترونیک کرده ایم.

وی افزود: تداوم اینگونه رویدادها و تقویت فعالیت های خلاقانه با محوریت شهر الکترونیک و ایده های نوآورانه از جمله اولویت های ما در شهر بانه برای تسریع در روند توسعه شهری بود و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

این رویداد در محورهای حمل و نقل و ترافیک، فضای سبز، پسماند و بازیافت، معابر و زیرساخت­های شهری و عمرانی، زیباسازی شهری، المان شهری، مدیریت بحران شهری، ارتباط شهروندان با مدیران شهری، شهرداری الکترونیک و راه اندازی کسب و کارهای نوین است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اخبار علمی ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.