استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس گفت: در صورت عدم توجه به معیشت معلمان استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضاء خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سیدحمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس در نشست خبری با خبرنگاران گفت: معلم مقام شامخ گرفتن و کادو نمی‌خواهد بلکه حفظ شخصیت و حقوق مکفی می‌خواهد.

عضو فراکسیون فرهنگیان بر تلاش وزیر آموزش و پرورش برای حفظ گویش‌های محلی تاکید کرد و افزود: باید این گویش‌ها حفظ شود نه اینکه حذف شوند.

وی اجرایی شدن زبان ترکی آذری در مدارس و دانشگاه‌های استان‌های آذری نشین را شد و از وزیر آموزش و پرورش خواست بر اجرایی شدن آن تلاش کند نه اینکه سنگ اندازی کند.

امینی از وجود آرسینیک در آب شرب شهر هشترود اظهار نگرانی کرد و گفت: آرسینیک موجود در آب شرب سلامت نسل جدید و آینده را تهدید می‌کند و باید هرچه زودتر سد کلقان آبگیری شود تا از این طریق آب شرب شهر هشترود تامین شود.

وی اظهار داشت: به روستا‌ها آنچنان که باید رسیدگی نشده است و از دولت انتظار رسیدگی را داریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از ساخت کارخانه اکسید تیتانیوم با هزینه ۴۶ میلیارد تومان در هشترود خبر داد و گفت: تولید آهن اسفنجی، احداث کارخانه ریل آسانسور، استمهال وام‌های عقب افتاده کشاورزان محدوده پایاب سد سهند، اختصاص ۱۵ میلیارد تومان وام کم بهره به افراد خسارت دیده از سیل هشترود و ۳ میلیارد برای سیل زدگان چاراویماق، تلاش برای سالم سازی آب شرب هشترود و ۵۲ روستا از جمله کار‌های انجام شده در طول ۲ سال گذشته در منطقه است.

وی از احداث بخش دیالیز بیمارستان چاراویماق با هزینه ۳۵۰ میلیون تومانی تا هفته دولت خبر داد.

امینی گفت: در جلسه‌ای که با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم به‌زودی بیمه خبرنگاران اجرایی خواهد شد. 

 

انتهای پیام/ش

وجود آرسینیک در آب شرب شهر هشترود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.