مرسل‌پور گفت: افتتاح بیمارستان شهید ستاری حاصل وحدت دستگاه های اجرایی بود و در شرایط سخت اقتصادی احداث شد.

راه اندازى بیمارستان نتیجه هم افزایى دستگاه هاستبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود مرسل‌پور، فرماندار شهرستان قرچک در افتتاح بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک که با حضور وزیر بهداشت، سورنا ستارى معاون علمى و فناورى رئیس جمهوری و محمد مخبر رئیس سناد فرمان اجرایى امام صبح امروز برگزار شد، گفت: بر اساس آخرین آمار در سرشمارى نفوس و مسکن، جمعیت رسمی قرچک ۲۷۰ هزار نفر است و ۴۵ هزار نفر اتباع بیگانه نیز در این شهرستان ساکن هستند.

وی گفت: سه سال پیش که وزیر بهداشت به این منطقه سفر کرده بودند، این بیمارستان که کار احداث آن از سال ٩١ شروع شده بود تنها ۷ درصد پیشرفت داشت، اما خوشبختانه امروز شاهد افتتاح بیمارستان شهید ستارى قرچک هستیم.

فرماندار شهرستان قرچک بیان کرد: افتتاح بیمارستان شهید ستارى قرچک حاصل تلاش و وحدت عمل دستگاه‌های اجرایی است، بسیاری از افراد  زمانی که وزیربهداشت قول احداث این بیمارستان را دادند، باورشان مى شد که با وجود مشکلات اعتبارى در دولت و وزارت بهداشت این بیمارستان احداث شود.

طرح تحول سلامت به کاهش هزینه های درمانی کمک کرد

وی با اشاره به کاهش هزینه هاى مردم به مدد طرح تحول سلامت گفت: یکی از همکاران بنده امروز عازم مشهد بود و به من گفت: «من در سال ۹۱ در یکی از بیمارستان‌های دولتی بستری شدم و ۷۰ درصد مبالغ درمان را افزون بر تامین ملزومات پزشکى از خارج بیمارستان پرداخت کردم، اما همسرم ٢ هفته گذشته در همان بیمارستان بستری شد و تمام هزینه هاى درمان ۲۰۰ هزار تومان شد.» و همه این‌ها نتیجه طرح تحول سلامت است.

مرسل‌پور با اشاره به اینکه افزون بر بنیاد برکت در تاسیس این بیمارستان کمک هاى بسیارى کرده اند، گفت: دستگاه‌های مختلف شهرستان رقم‌های بسیار خوبی را در این بیمارستان هزینه کرده‌اند و شهرداری قرچک از محل اعتبارات ارزش افزوده رقم ۴ میلیارد پرداخت کرده که من از همه آن‌ها متشکرم.

مردم جنوب شرق تهران شایسته خدمات ارزشمندتری هستند

در ادامه نقوی‌حسینی نماینده مردم قرچک و ورامین در مجلس  گفت: شهرستان قرچک بعد از 50 تا 60 سال امروز صاحب بیمارستان می‌شود، شهری که حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد.

وی ادامه داد: سال 91 این بیمارستان حدود 7 درصد پیشرفت داشت که با کمک وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام مراحل ساخت و تجهیز بیمارستان برکت شهید ستاری به پایان رسید و امروز شاهد آن هستیم که خدمات بهداشتی درمانی در منطقه دشت ورامین ارتقا پیدا کرده است.

نقوی‌حسینی با اشاره به اینکه امروز کلنگ بیمارستان 350 تخت خوابی ورامین نیز زده شد، گفت: خوشبختانه اقدامات وزارت بهداشت و ستاد فرمان اجرایی امام(ره)  در حوزه بهداشت و درمان امروز در منطقه ورامین به خوبی قابل مشهود است.

نماینده مردم قرچک و ورامین در مجلس بیان کرد: مردم جنوب شرق تهران همواره در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی با اهداف انقلاب همراه بوده‌اند و شایسته آن هستند که خدمات ارزنده‌ای به آنها داده شود که این امر مستلزم همراهی، همدلی و برنامه ریزی مسئولان است.

وی یادآور شد: امیدواریم با توجه مسئولان شاهد اقدامات شایسته‌ای برای مردم انقلابی جنوب شرق تهران باشیم تا کمی از محرومیت‌های منطقه‌ دشت ورامین کاهش پیدا کند و خدمت رسانی به آنها در شأن این مردم ولایتمدار باشد.

انتهاى پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار