تماس ۳۰ هزار شهروند مازندرانی با تلفن گویای ۱۲۳بهزیستی

۳۰ هزار شهروند مازندرانی پارسال از طریق تلفن گویای ۱۲۳ خدمات مشاوره‌ای بهزیستی بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیدسعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران در آمل با بیان اینکه شهروندان پارسال حدود ۳۰ هزار تماس از طریق تلفن گویای ۱۲۳ این نهاد درخواست خدمات مشاوره‌ای داشتند، گفت: حدود ۲۷ هزار تماس شهروندان منجر به مداخله مددکاران بهزیستی شده است.

وی به فعالیت ۱۸ مرکز فوریت‌های اجتماعی و اورژانس اجتماعی در شهر‌های بیش از ۵۰ هزار نفرجمعیت مازندران اشاره کرد و افزود: ۴ شهرستان گلوگاه، سیمرغ، کلاردشت وسوادکوه شمالی این مرکز به غیراز خدمات سیار راه اندازی شده است.

آرام به اهمیت راه اندازی نخستین مرکز حمایتی بازپروری زنان آسیب دیده استان در این شهرستان اشاره کرد و گفت:: زنان و دخترانی که نیاز به حمایت و بازپروری دارند ابتدا از طریق تیم تخصصی مرکز مداخله در بحران (فردی، خانوادگی، اجتماعی) ارزیابی شوند و در صورت داشتن شرایط لازم به مراکز بازپروری زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی و در معرض آسیب فرستاده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: هدف اصلی از راه اندازی این مرکز توانمندسازی زنان آسیب دیده که به نوعی دچارمعضلات اجتماعی شدند تا با برنامه‌های تخصصی و روان شناختی که دراین مراکز صورت می‌گیرد، با بهره گیری از همه پتانسیل‌های اجتماعی درجهت توانمند کردن آن‌ها اقدام شود.

نخستین مرکز بازپروری زنان آسیب دیده در مازندران به همراه سه طرح بهزیستی امروز همزمان با هفته بهزیستی در شهرستان آمل افتتاح شد.

برای افتتاح این طرح‌ها با اختصاص تسهیلات حمایتی از سوی اداره بهزیستی شهرستان آمل بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
انتهای پیام/آ

رونق مراکز مشاوره‌های تلفنی ۱۲۳ بهزیستی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار