وزیر نیرو خبرداد:

ایجاد مزرعه ۵۰ مگاواتی بادی در میل نادر سیستان

وزیر نیرو گفت: در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مزرعه ۵۰ مگاواتی بادی با واحد‌های ۲.۵ مگاواتی در منطقه میل نادر سیستان و بلوچستان توسط مپنا در نظر گرفته و برنامه شروع به کار آن تدوین شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اردکانیان وزیر نیرو  در بازدید از تجهیزات خودروی اتفاقات برق بر لزوم کاهش تبخیر از مخازن چاه نیمه‌ها نیز تاکید کرد و افزود: مجوز نصب پنل‌های خورشیدی روی چاه‌ها نیمه‌ها به منظور کاهش تبخیر منابع آبی این مخازن صادر شد که برای اجرای به بخش خصوصی واگذاری شده است.

این طرح هم اکنون در مرحله مطالعاتی است که براساس برنامه ریزی صورت گرفته مطالعات اجرای این پروژه نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

ایجاد مزرعه ۵۰ مگاواتی بادی در میل نادر سیستان

وی گفت: برای آبرسانی به زابل و هفت شهر در این مسیر نیاز به ۱۶۰ کیلومتر لوله گذاری از چاه نیمه سوم داریم که ۱۱۰ کیلومتر آن اجرا شد و اکنون قرارداد دیگری برای ۴۶ کیلومتر دیگر در حال اجرا داریم که ۳۴ میلیارد تومان ارزش آن است.

 اردکانیان با بیان اینکه در سر جمع ۱۱۵ کیلومتر از این ۱۶۰ کیلومتر کار شده است افزود: به جز هیرمند بقیه شبکه‌ها به میزان زیادی بهره‌مند هستند.

وزیر نیرو گفت: از طرفی قراردادی هم به ارزش ۳۲ میلیارد تومان برای ایستگاه‌های پمپاژ داریم که آن نیز امیدواریم به انجام برسد.

وی افزود: مزرعه ۵۰ مگاواتی بادی با واحد‌های ۲.۵ مگاواتی در منطقه میل نادر سیستان و بلوچستان تدوین شده است

همچنین امروز پُست٤٠٠/٢٣٠ کیلو ولت مدولار ادیمی با حضور دکتر اردکانیان وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

گفتنی است وزیر نیرو صبح امروز به دعوت نمایندگان مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی و با هدف بررسی و رسیدگی به مسائل مربوط به آب و برق ؛ به استان و منطقه سیستان سفر کرده است.

انتهای پیام/ع

نصب پنل‌های خورشیدی روی چاه‌ها نیمه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار