مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

افتتاح همزمان ۷ پروژه زیربنایی، تحولی عظیم در صنعت برق سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: افتتاح همزمان ۷ پروژه زیر بنایی، تحولی عظیم در صنعت برق سیستان و بلوچستان را به همراه خواهد داشت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محبعلی قزاق جاهد مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های بزرگ زیربنایی شبکه انتقال برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر نیرو در فرمانداری زابل در حال برگزاری است، گفت: آقای اردکانیان دومین سفر را به سیستان و بلوچستان دارند و در سفر اخیر خود به بلوچستان مسائل و مشکلات مربوط به برق را بررسی کردند و یک پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلو ولت در این سفر افتتاح شد.

وی افزود: مصرف انرژی استان ۲/۳ درصد کشور است و ما به ازای هر مشترک چهار برابر متوسط کشوری خط انتقال تاسیس کرده ایم.

جاهد خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۷ پروژه انتقال خط برق برای عبور از پیک تابستان به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای عنوان کرد: ۱۲ پروژه از این تعداد در منطقه ایرانشهر و نیکشهر،۷ پروژه در سیستان، ۴ پروژه در زاهدان،۲ پروژه در سراوان و ۲ پروژه در چابهار است.

وی عنوان کرد: به بهره برداری رسیدن ۷ پروژه مهم خط ۴۰۰ کیلو ولت سفیدآبه _. ادیمی، پست ۴۰۰/۲۳۰ کیلو ولت ادیمی، خط ۲۳۰ کیلو ولت ادیمی _لوتک، خط ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت ادیمی _. هیرمند، پست ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت هیرمند و توسعه و تکمیل ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت لوتک تحول عظیمی در صنعت برق سیستان و بلوچستان خواهد بود.

این مسئول خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه اتصال، بهبود پروفیل ولتاژ فوق توزیع منطقه، امکان تغذیه پست‌های شبکه فوق تغذیه طرح آبرسانی دشت سیستان، امکان تامین برق مشترکین صنعتی منطقه، امکان افزایش صادرات برق به کشور افغانستان، تکمیل رینگ ۲۳۰ کیلوولت در منطقه سیستان، امکان انتقال توان تولیدی مزارع بادی منطقه میل نادر به شبکه سراسری، فراهم آمدن امکان پارالل شدن شبکه استان با شبکه سراسری و تکمیل رینگ انتقال برق به منطقه سیستان انجام می‌شود.

جاهد در ادامه خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها در منطقه سیستان با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

افتتاح  پروژه های زیربنایی، تحولی عظیم در صنعت برق سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار