وزیر نیرو خبر داد؛

تدوین پرونده‌ای برای تامین آب پایدار در سیستان و بلوچستان

وزیر نیرو گفت: عملیات اجرایی نیروگاه بزرگ ۵۴۰ مگاواتی را در سیستان و بلوچستان تا نیمه مرداد ماه امسال آغاز می‌شود و همچنین پرونده‌ای برای تامین آب پایدار این استان باز خواهیم کرد.

تدوین پرونده‌ای برای تامین آب پایدار در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  اردکانیان  وزیر نیرو در نشست بررسی مسائل آب و برق سیستان و بلوچستان امشب در استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد:مرداد ماه امسال عملیات اجرایی نیروگاه بزرگ ۵۴۰ مگاواتی در سیستان و بلوچستان آغاز می‎شود.

وزیر نیرو افزود: مصمم هستم که هر دو ماه یک بار یک جلسه یک و نیم تا دوساعته را در دفتر وزیر نیرو با حضور مدیران ارشد و در صورت لزوم مدیران استانی و نمایندگان به قصد پیگیری مستمر طرح‌های آب و برق زیر مجموعه وزارت نیرو برگزار کنیم.

به گفته وزیر نیرو عملیات اجرایی نیروگاه بزرگ ۵۴۰ مگاواتی را در سیستان و بلوچستان تا نیمه مرداد ماه امسال آغاز می‌شود و همچنین پرونده‌ای برای تامین آب پایدار این استان باز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پرونده‌ای برای تامین آب پایدار و دراز مدت استان باز خواهیم کرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مشارکت نمایندگان و کارشناسان به یک طرح مورد وفاق برسیم برنامه تامین آب پایدار در افق بلند مدت برای استان و سپس تمام فعالیت‌ها را بر طبق این برنامه پیش خواهیم برد.

اردکانیان بیان کرد: در بحث برق تا نیمه مرداد با توجه به مجموعه فعالیت‌هایی که صورت گرفته، عملیات اجرایی نیروگاه بزرگ ۵۴۰ مگاواتی را در سیستان و بلوچستان آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیزدر این مراسم اظهار کرد: در جنوب سیستان و بلوچستان وضعیت مناسبی از نظر آبرسانی داریم، هر چند که پروژه‌های متعدد داریم و بیشترین اعتبار آبرسانی را در آن منطقه داریم، اما انصافا در برخی از روستا‌ها وضعیت حد است.

حمیدرضا جانباز افزود: هم اکنون ۱۲ مجتمع در حال اجرا داریم که اگر مورد بهره‌برداری قرار بگیرد ۱۵ درصد شاخص برسانی استان را افزایش می‌دهد، تقریبا تمام این منابع آب به منابع آب پایدار و سد‌ها متصل است.

وی بیان کرد: در حال حاضر به میزان ارزش ریالی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه آبرسانی نیمه تمام در سیستان و بلوچستان داریم.

جانباز تاکید کرد: مشکل اساسی ما در حوزه آبرسانی سیار است، ۱۲۵۰ روستا را با ۱۱۱ تانکر آبرسانی می‌کنیم که انتظار است در حوزه تانکر‌های آبرسانی بیشتر حمایت شود.

انتهای پیام/ع

صحبت های وزیر نیرو در زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار