واتساپ «باز ارسال» پیام‌ها را برای کاربران هندی محدود کرد

در پی انتشار شایعاتی که منجر به چند فقره قتل در هند شد، واتساپ اعلام کرد که بنا به درخواست دهلی‌نو محدودیت‌هایی را برای «باز ارسال» پیام‌ها در این پیام‌رسان در نظر گرفته است.

واتساپ «باز ارسال» پیام‌ها را برای کاربران هندی محدود کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی افزایش شایعه‌پراکنی در فضای مجازی در هند، واتساپ بنا به درخواست دولت این کشور "باز ارسال" پیام‌ها را برای کاربران هندی محدود کرد.

بر این اساس، کاربران هندی از این پس پیامهای دریافتی در واتساپ را نهایتا برای ۵ شخص یا گروه می‌توانند فوروارد کنند.

واتساپ همچنین در هند گزینه "فوروارد سریع" را نیز از کنار پیامهای چندرسانه‌ای (مالتی مدیا) حذف کرده است.

هند با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر واتساپ، بزرگترین بازار این پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود.

شایعه‌پراکنی در این پیام‌رسان در مورد افراد یا انتشار اخبار دروغ درباره کودک‌ربایی و تجاوز جنسی طی ماه‌های اخیر منجر به افزایش خشونت‌های اجتماعی و چند مورد قتل شده است.

در آخرین مورد از این خشونت‌ها، هفته گذشته یک کارگر هندی به این دلیل که در واتساپ شایع شده بود که او و دوستانش «بچه‌دزد» هستند، توسط گروهی از افراد به قتل رسید. پلیس پس از تکمیل تحقیقات خود، ۴۵ نفر را در این ارتباط دستگیر کرد.

واتساپ درباره اینکه آیا این محدودیت به سایر نقاط جهان نیز تسری پیدا خواهد کرد یا خیر، اظهار نظر نکرده اما ابراز امیدواری کرده است که با اعمال برخی تغییرات روز به روز به هدف اولیه خود که ایجاد یک بستر برای "ارتباطات شخصی" است، نزدیکتر شود.

وزارت فناوری هند ضمن استقبال از اعمال محدودیت بر باز ارسال پیام‌ها در واتساپ در بیانیه‌ای اعلام کرد وقتی افرادی در فضای مجازی اقدام به شایعه‌پردازی و انتشار اخبار دروغ می‌کنند، ابزاری که برای این کار مورد استفاده قرار گرفته نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند. اگر آنها صرفا تماشاچی باشند، شریک جرم محسوب می‌شوند و باید منتظر تبعات حقوقی آن باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار