ضرب‌الاجل یک ماهه روسیه به اپل در راستای توقف فعالیت تلگرام

آژانس تنظیم مقررات ارتباطات روسیه اعلام کرد از مقامات شرکت اپل خواسته است ظرف مدت یک ماه ارائه خدمات پیام رسان تلگرام در روسیه را متوقف کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آژانس تنظیم مقررات ارتباطات روسیه (روسکومنادزور) روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از مقامات شرکت اپل خواسته است ظرف مدت یک ماه ارائه خدمات پیام‌رسان تلگرام در روسیه را متوقف کنند در غیر این صورت با اقدامات تنبیهی مواجه خواهند شد.

روسکومنادزور در بیانیه خود تصریح کرد از اپل خواسته است از ارائه تلگرام به کاربران اپلیکیشن‌های اپ استور خودداری کند و پیام‌هایی را که تلگرام برای کاربران ارسال می‌کند، مسدود سازد.

طبق بیانیه یاد شده، روسکومنادزور با ارسال رایانامه‌ای به اپل خطاب به مسئولان این شرکت تاکید کرد:" برای این که با تدابیر تنبیهی احتمالی روسکومنادزور مواجه نشوید، از شما درخواست می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ما را از اقدامات آتی شرکت (اپل) برای حل و فصل این مسئله مشکل ساز آگاه کنید. "

الکساندر ژاروف رئیس روسکومنادزور در گفتگو با خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد:" شرکت اپل یک ماه برای اتخاذ تدابیر مقتضی فرصت دارد. از آنجا که اپل یک شرکت فراملی است و بوروکراسی نیز در آن زیاد است، ما انتظار داریم که مقامات این شرکت ظرف مدت یک ماه به درخواستمان پاسخ دهند."

ژاروف از توضیح این که چه تدابیری ممکن است بر ضد اپل اتخاذ شود، خودداری و خاطرنشان کرد فعلا قصد ندارد درباره واکنش‌های احتمالی این شرکت آمریکایی به درخواست روسکومنادزور، گمانه زنی و پیشگویی کند.

او تصریح کرد: "زمانی که پاسخ اپل را دریافت کردیم، آن وقت می‌دانیم که چه بکنیم."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار