زرآبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت برنامه جامعی برای کنترل بازار‌ ندارد/سوداگری فرصت‌طلبان باعث به هم ریختگی وضعیت اقتصادی کشور شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: دولت برنامه جامعی برای کنترل بازار‌ ندارد و در شرایط فعلی هم می‌تواند با شناسایی دلالان سکه و ارز، در بازار تعادل ایجاد کند.

محمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت خودرو، اظهار کرد: اگر نظارت دقیقی بر بازار خودرو صورت می‌گرفت، امکان سوءاستفاده و رانت در این بازار به حداقل می‌رسید.

وی با بیان اینکه آشفتگی در بازار به عدم نظارت صحیح دولت برمی‌گردد، گفت: اگر دولت از ابزار‌های نظارتی خود به خوبی استفاده می‌کرد، قیمت‌ها به صورت بی‌رویه افزایش نمی‌یافت، اما متاسفانه دولت از ابزار‌های خود برای کنترل بازار به درستی استفاده نکرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: علاوه بر بازار خودرو، ما شاهد عدم کنترل دیگر بازارها چون سکه و طلا هم از سوی دولت بودیم ، به گونه‌ای که برای پیش‌فروش سکه، محدودیتی نگذاشت و برخی افراد توانستند تعداد زیادی سکه خریداری کنند.

زرآبادی با اشاره به اینکه این موضوع حاکی از آن است که دولت برنامه جامعی برای کنترل بازار‌ ندارد، تاکید کرد: دولت در شرایط فعلی هم می‌تواند با شناسایی دلالان سکه و ارز، در بازار تعادل ایجاد کند.

وی بیان کرد: این روز‌ها برخی از دولتمردان در اظهارات خود بر این نکته پافشاری می‌کنند که مشکلات بازار صرفا یک جو روانی است در حالی که دولت با عدم نظارت بر بازار و همچنین  ثبت نام و پیش‌فروش سکه و خودرو، به تشدید جو روانی بازار کمک کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه سوداگری برخی افراد فرصت‌طلب باعث به هم ریختگی وضعیت اقتصادی کشور شده است، اظهار کرد: اتفاق خاصی اخیرا رخ نداد که بازار کشور را دچار التهاب کند و تنها عامل آشفتگی اقتصادی، سوءاستفاده دلالان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۳۰ تير ۱۳۹۷
دولت در هیچ زمینه ای برنامه ندارد
آخرین اخبار