زائران بیت الله الحرام عازم سرزمین وحی شدند

نخستین کاروان حجاج بیت الله الحرام با بدرقه رسمی استاندار خراسان رضوی عازم سرزمین وحی شدند.

زائران بیت الله الحرام عازم سرزمین وحی شدندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در اینن مراسم گفت: نظم وانضباط و احیای دستورالعمل‌های سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری ، توصیه‌های بهداشتی عوامل هلال احمر ، نکاتی است که زائران در این سفر باید مد نظر قرار دهند.

علیرضا رشیدیان افزود: حج کنگره بزرگ انسانی است که مسلمانان را گرد هم آورده و نمادی از انسجام و اتحاد جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد : هماهنگی لازم با حج و زیارت و سازمان صنعت ، معدن وتجارت برای تامین کالا‌های ایرانی مورد نیاز زائران به عنوان سوغات  برنامه ریزی شده تا خرید خود را از داخل انجام دهند و فرصت خود را در عربستان  به زیارت صرف نمایند.

استاندار خراسان رضوی گفت: 13/7 درصد زائران حج تمتع سال ۹۷ کشور ، از خراسان رضوی هستند و استان‌های تهران با 12/7 و اصفهان با 7/3 در رده‌های بعدی قرار دارند .

رشیدیان افزود: ۱۰ هزار و ۹۱۵ زائر استان به این مراسم عبادی سیاسی اعزام می‌شوند که با عوامل اجرایی و نیز یک هزار و ۶۰۰ زائر خراسان شمالی که از فرودگاه شهید هاشمی نژاد اعزام می‌شود به ۱۴ هزار نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: زائران استان در قالب ۷۹ کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که از این تعداد ۱۸ کاروان با یک هزار و ۱۰ زائر اهل سنت هستند.

استاندار خراسان رضوی گفت: اعزام این کاروان‌ها از ۲۸ تیرماه  تا ۲۰ مرداد ماه ادامه دارد.
 

راه اندازی سامانه اطلاع رسانی حج تمتع ۹۷ در پرتال فرودگاه مشهد


محمد باقر قاسم زاده مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت : توسعه تسهیلات و امکاناتی چون احداث جاده جهت سهولت در تردد حجاج و مستقبلین، توسعه پارکینگ خودرو ها، افزایش سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها ، افزایش گیت‌های بازرسی، زیباسازی محیطی و نصب بنر‌های راهنمای زائران و مستقبلین از جمله اقدامات ما برای ارتقا خدمات دهی به زائران سرزمین وحی می‌باشد.

محمد باقر قاسم زاده افزود: راه اندازی سامانه اطلاع رسانی حج تمتع ۹۷ در پرتال فرودگاه مشهد و افزایش کانتر‌ها از دیگر اقداماتی است که از سوی مدیریت و کارکنان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در این راستا پیش بینی شده است.
 
انتهای پیام // ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.