مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

صادرات یک میلیون دلاری صنایع دستی کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: سال گذشته صنایع دستی به ارزش یک میلیون دلار از استان کرمان به خارج از کشور صادر شد.

صادرات یک میلیون دلاری صنایع دستی کرمانبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: دراین حوزه ۸۰ درصد تولیدات گلیم شیریکی پیچ سیرجان به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از صادرات صنایع دستی کرمان از گمرکات استان‌های دیگر انجام می‌شود که به دلیل وسعت و پراکندگی، آمار دقیقی از این صادرات در دست نیست، افزود: گلیم شیرکی پیچ، قالی، پته، شال و صنایع فلزی بیشترین میزان صادرات صنایع دستی کرمان را به خود اختصاص داده است.

فرخی تصریح کرد: درصدد هستیم برای برندسازی صنایع دستی کرمان، نشان جغرافیایی طراحی کنیم و گلیم شیرکی پیچ سیرجان نخستین محصول در استفاده از این نوع برندسازی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: این اداره با اجرای دوره‌های آموزشی صنایع دستی، از فعالان، علاقه‌مندان این حوزه حمایت می‌کند.

وی با اشاره به ثبت جهانی گلیم شیرکی پیچ سیرجان تصریح کرد: ۸۰ درصد از تولیدات این بخش به خارج از کشور صادر می‌شود و در حال حاضر تقاضا برای خرید گلیم افزایش یافته است.

فرخی با بیان اینکه برخی از رشته‌های صنایع دستی در کرمان منسوخ شده و یا در حال فراموشی است، افزود: میراث فرهنگی برای احیای صنایعی مانند مسگری، چاقو سازی، زیورآلات و ... در حال برنامه ریزی و حمایت است.

وی با اشاره به قدمت دیرینه شالبافی در کرمان، افزود: این صنعت با همت مسئولان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احیا شدن است و در سال‌های آینده یکی از صنایع دستی شاخص استان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنای دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: رونق صنایع دستی در گرو تولید، تجارت و صادرات است و باید با بازاریابی، روش‌های فروش نوین و شرکت در نمایشگاه‌ها اقتصادی این حوزه تقویت شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار