پیکرهای شهدای حادثه تروریستی تشییع شدند

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر ۱۱ شهید حادثه تروریستی بامداد امروز - شنبه در نزدیکی روستای دری از توابع بخش مرکزی شهرستان مریوان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر ۱۱ شهید حادثه تروریستی بامداد امروز بعد از ظهر شنبه با حضور اقشار مختلف مردم شهید پرور مریوان، معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان، دادستان کل کردستان، امام جمعه، فرماندار و مسئولان اجرایی شهرستان و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.

در این آیین پیکر پاک و مطهر هفت شهید اهل شهرستان مریوان بر دوش مردم شهید پرور از محل میدان شهید فهمیده به سمت میدان سپاه و مزار شهدا تشییع شد تا در این مکان به خاک سپرده شوند.

فرماندار مریوان در حاشیه مراسم تشییع پیکر پاک شهدا به خبرنگار ایرنا گفت: هفت نفر از این شهدا اهل مریوان، سه نفر اهل شهرستان قروه و یک نفر نیز اهل شهرستان سنندج هستند.

محمد شفیعی اظهار داشت: پیکر همه شهدا در شهر مریوان تشییع و سپس پیکر مطهر چهار شهید ساعتی دیگر به شهرستان‌های زادگاهشان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه تشییع پیکر مطهر این چهار شهید والامقام فردا در شهرستان‌های خود برگزار می‌شود، افزود: مردم مطمئن باشند نیرو‌های نظامی انتقام سختی از گروه‌های تروریستی خواهند گرفت.

فرماندار مریوان گفت: روز دوشنبه یکم مرداد سال جاری از سال ۱۰ تا ۱۲ نیز در محل مسجد جامع مریوان مراسم گرامیداشت شهدای این حادثه تروریستی با حضور مردم و مسئولان کردستان برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش در درگیری مسلحانه بامداد امروز (شنبه) در مرز‌های شهرستان مریوان بین گروه‌های تروریستی و معاند با نیرو‌های نظامی کشورمان، ۱۱ نفر شهید و هشت نفر نیز زخمی شدند.

۱۰ نفر از شهدا پاسدار پایوار و بسیجی و یک نفر نیز پاسدار وظیفه است، هفت شهید اهل مریوان، یک شهید اهل سنندج و سه شهید نیز اهل شهرستان قروه هستند.

این پایگاه که در منطقه‌ای صعب العبور واقع شده بامداد امروز توسط اعضای گروهک تروریستی هدف حمله قرار گرفت و بر اثر شلیک گلوله، انبار مهمات آن منفجر شد، بیشتر نیرو‌های نظامی در اثر برخورد ترکش مواد منفجره انبار مهمات به شهادت رسیدند.

شهرستان مرزی مریوان در ۱۳۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است، استان کردستان دارای ۲۲۰ کیلومتر مرز با کشور عراق است.
انتهای پیام /پ

شهادت مرزبانان در درگیری با اشرار مسلح

 

برچسب ها: مرزبانی ، تیراندازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.