بافت تاریخی بوشهر به مرکز مهم گردشگری ایران تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر با اشاره به استقرار بافت تاریخی بوشهر در ۴۰ هکتار مساحت گفت: این بافت که از زیباترین بافت‌های تاریخی ایران است به نقطه و مرکز مهم گردشگری ایران تبدیل می‌شود.

بافت تاریخی بوشهر به مرکز مهم گردشگری ایران تبدیل می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ناصر امیرزاده ظهر امروز در نشست هیئت امنای بنیاد بوشهرشناسی با بیان اینکه بافت تاریخی بوشهر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده اظهار داشت: بافت تاریخی بوشهر از ویژگی‌های منحصر به‌فردی برخوردار و دارای جذابیت‌های مهم گردشگری و فرهنگی و معماری است.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی بوشهر دارای ۴ محله است گفت: بافت یاد شده که مسکونی است و در کنار ساحل بندر بوشهر قرار دارد چهار محله قدیمی کوتی، بهبهانی، شنبدی و دهدشتی در آن مستقر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهرمساحت بافت بوشهر را ۴۰ هکتار دانست و افزود: این بافت که از زیباترین بافت‌های تاریخی ایران است به نقطه و مرکز مهم گردشگری ایران تبدیل می‌شود.

امیرزاده قدمت تاریخی بافت بوشهر را بیش از ۲ قرن دانست و خاطر نشان کرد: قدمت بافت تاریخی بوشهر، به دوره حکومت نادرشاه افشار برمی گردد که بوشهر به یک بندر مهم تبدیل شد.

وی، با تاکید بر شناسایی ظرفیت بافت تاریخی بوشهر برای گردشگران و توریست‌های بین‌المللی گفت: در این زمینه کتاب‌ها و بروشور‌هایی به چاپ رسیده که برای احیا، بازسازی بناها، ایجاد معابر و زیرساخت‌های خدماتی آن همکاری همه دستگاه‌های اجرایی می‌طلبد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر، بافت بوشهر را ثروت و سرمایه مهم استان دانست و تاکید کرد: اگرچه استان بوشهر از بعد نفت و گاز دارای ظرفیت مهمی است، ولی ثروت اصلی استان بوشهر در بعد تاریخی و فرهنگی، بافت بوشهر است که برای احیاء آن باید تلاش مضاعفی شود.

امیرزاده با بیان اینکه این اداره کل تنها متولی احیاء و توسعه زیرساخت در بافت تاریخی بوشهر نیست تصریح کرد: همه دستگاه‌ها به نوبه خود در توسعه زیرساخت‌های بافت تاریخی بوشهر نقش دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به ویژگی‌های بافت تاریخی بوشهر، می‌تواند به عنوان کانون تحول در عرصه گردشگری در جنوب کشور قلمداد شود.

انتهای پیام/م

استقرار بافت تاریخی بوشهر در ۴۰ هکتار مساحت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.