لاذقیه، میزبان یک میلیون پناهجوی سوری

فرماندار استان لاذقیه اعلام کرد این استان میزبان حدود یک میلیون پناهجو از سایر استان‌های سوریه و حتی برخی کشور‌های خارجی است.

لاذقیه، میزبان یک میلیون پناهجوی سوریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ابراهیم هورد السلام، فرماندار استان لاذقیه، اعلام کرد  این استان میزبان حدود یک میلیون پناهجو از سایر استان های سوریه و حتی برخی کشورهای خارجی است.

السلام به خبرنگاران گفت: استان لاذقیه همه پناهجویانی که به پناهگاه موقت نیاز دارند، می پذیرد. ما در حال حاضر، میزبان حدود یک میلیون پناهجو هستیم. بیشتر آنها توسط مراکز بهداشتی پذیرش شده اند و حتی امکان تحصیل برای فرزندان آنها در مدارس لاذقیه فراهم است.

روز گذشته مرکز پذیرش پناهجویان در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد از آغاز حضور نظامی روسیه در سوریه،  بیش از 232 هزار پناهجو از کشورهای دیگر به این کشور جنگ زده آمده اند.

«دیمیتری ترشکین»، رئیس بخش پزشکی نظامی وزارت دفاع روسیه  پیشتر از درمان روزانه 100 پناهجوی سوری در مراکز پزشکی استان لاذقیه خبر داده بود.  این مقام اعلام کرد بیش از 40 هزار کودک در مراکز درمانی مربوط به روسیه درمان شده اند.

سوریه به مدت 7 سال است که با کمک ایران  و روسیه با گروه های تروریستی و جناح های مخالف مبارزه می کند. در طول این مدت میلیون ها نفر از ساکنان این کشور آواره  و هزاران تن دیگر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار