در نطق میان دستور مطرح شد؛

عارف: از طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان حمایت می‌کنیم

رییس کمیسیون آموزش مجلس گفت: از طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان حمایت می‌کنیم.

عارف: از طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان حمایت می‌کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۴۰ سال به عنوان خدمت‌گزار مردم و امروز به عنوان وکیل مردم دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم را شنیده‌ام و در حد توان برای تحقق آنها تلاش کرده ام.

وی با اشاره به اینکه مردم نسبت به وضعیت موجود، نقد جدی دارند و بنده هم مانند مردم وضعیت موجود را شایسته ایران نمی‌دانم، اما همچنان امیدوار هستم، گفت: طبق اصل سوم قانون اساسی کشور دولت موظف  است همه امکانات خود را به کار گیرد تا نسبت به رفع تبعیض‌های ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه و اقتصاد عادلانه برای ایجاد رفاه مردم و رفع فقر و برطرف ساختن محرومیت در زمینه‌های مختلف و ایجاد امنیت قضایی عادلانه برای  عموم در مقابل قانون اقدام کند.

بیشتر بخوانید: تحرک جدی‌تری در بخش اقتصادی دولت نیاز است

عارف گفت: متاسفانه امروز از تحقق کامل این اصل فاصله داریم و این فاصله با آرمان‌های انقلاب در کنار دغدغه‌های مردم باعث شده تا برخی از مطالبات در اولویت قرار گیرند و متعهد شویم که این اولویت‌ها را مجدانه پیگیری کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در شرایط امروز باید به تقویت و توسعه گفت‌وگوی ملی توجه داشته باشیم؛ در این روزها که استکبار جهانی علیه ما بسیج شده است و پروژه انزوای اقتصادی ملی ایران را دنبال می‌کند بیش از هر زمانی باید خودزنی‌ها و خود تحریم‌های داخلی را کنار بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه کشورداری سلیقه‌ای مانع پیشرفت شده است، افزود: تنگ‌نظری‌های حزبی، جریانی و قومی و قبیله‌ای دلها را از هم دور کرده است و امروز باید کدورت‌ها را کنار بگذاریم و آغوش خود را باز کنیم و همه باید دست به دست هم دهیم.

عارف با بیان اینکه گفت‌وگو و تعامل باید جایگزین دعواها و سروصداهای بی‌حاصل شود، تصریح کرد: باید تفاوت‌ها و اختلاف سلایق را بپذیریم و در جهت رشد و پیشرفت کشور از آنها استفاده کنیم اما هرچند با هم تفاوت‌هایی نیز داشته باشیم، اما فصل مشترک همه ما پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی است که این امر کافی است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند، گفت: هنرمندان، نخبگان، سرمایه‌داران و دانشمندان ایرانی هرکجا باشند پاره تن ما هستند و درهای کشور را باید برای بازگشت آنها باز کنیم؛ چه بسیار هنرمندان و کارآفرینانی را از دست می‌دهیم و پس از مرگ‌شان از آنها تجلیل می‌کنیم. 

رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه باید اجازه دهیم تمام دوستداران عزت و سربلندی ایران به امتی واحد برای پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی تبدیل شوند و تلاش کنند، افزود: این‌که هر خانواده ایرانی بخواهند سرپناه مطمئن و شغلی آبرومند داشته باشد مطالبه به حقی است از این رو باید تلاش کنیم تا با اجرای بسته‌های حمایتی هدفمند زندگی مناسبی را برای همه فراهم کنیم و این مسئله با سوق دادن منابع به سمت خانواده‌های آسیب‌پذیر ممکن خواهد بود.

عارف با تاکید بر اینکه باید تمام برنامه‌های حمایتی خود را تجمیع، هدفمند و مشروط کنیم، تصریح کرد: وظیفه همه ما این است که از یک سو فرآیندهای تاسیس و اداره کسب و کار و تعامل با نهادهای دولتی و قضایی را تسهیل کنیم و از سوی دیگر امنیت سرمایه‌گذاران را تضمین کنیم.

وی ادامه داد: نتایج پژوهش‌های اجتماعی نشان می‌دهد که سطح نشاط اجتماعی به شدت سقوط کرده است. آیا این نتیجه برخوردها و تصمیمات غلط اجتماعی نیست؟ نشاط و شادی اجتماعی بزرگترین سرمایه یک کشور است و حق طبیعی مردم است. مطالبه تماشای خانوادگی مسابقات ورزشی را به یک بحران لاینحل تبدیل نکنیم و به مردم با فرهنگ خود اعتماد کنیم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: امروز با بحران‌های متعدد آبی و زیستی اعم از گرد و غبار، تنش‌های آبی، آلودگی‌های متعدد آب و خاک و هوا مواجه هستیم و برای حل آنها باید از تمام ظرفیت‌های آبی کشور و توجه به اصل دیپلماسی سازنده با کشورهای همسایه در حل مشکلات آبی و زیست محیطی قدم برداریم.

وی با بیان اینکه باید به امنیت کاری و حرفه‌ای برای همه کارشناسان و دلسوزان این بخش توجه داشته باشیم و از اتهامات امنیتی و اطلاعاتی بی‌مورد به خبرگان و دانشمندان پرهیز کنیم، افزود: باید به خواسته‌ها و اعتراضات آبی و زیست محیطی کشور توجه کارشناسی شود.

عارف با تاکید بر اینکه تجربه به من آموخت بهترین سرمایه توسعه جوانان عالم و بهترین سیاست سپردن امور به دست جوانان متخصص و با انگیزه است، تصریح کرد: نظام مدیریتی کشور پیر و فرسوده شده است و همه ما باید با افتخار پلی باشیم برای مدیریت جوانان و برای جوان شدن نظام خسته مدیریت اجرایی کشور.

وی با بیان اینکه از طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان حمایت می‌کنیم و امیدواریم با اجرای این طرح پوست اندازی مناسبی در مدیریت اجرایی کشور رخ دهد و هوای تازه به جان نظام مدیریتی کشور بدمد، ادامه داد: نظام ما دوران مهمی را پیش رو دارد و باید اقدامات مهمی را در دولت و قوه قضاییه پیش ببرد و برای این اقدام باید نظام اداری کشور به روز شود.

 رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان تاکید کرد: سازوکارهای شفافیت پاسخگویی و برنامه‌ریزی باعث می‌شود سه مساله فساد، ناکارآمدی و عدم انسجام حل و فصل شود.

 

انتهای پیام/

صحبت های عارف در صحن علنی مجلس 31 تیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
معلمان بازنشسته که در مدارس دولتی مجددا دعوت به کارشدند نه مالیات می پردازند و نه حتی آماری از تعداد انها در دسترس هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
آفرین ما هم همینو میخوایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
معلمان بازنشسته که در مدارس دولتی ‌و روستایی دعوت به کار شدند باید برکنار شوند و از فارغ التحصیلان بیکار استخدام شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۳۱ تير ۱۳۹۷
شهرداران بازنشسته و سفیران بازنشسته باید برکنار شوند و از جوانان بیکار استفاده شود
آخرین اخبار