جهرم میزبان همایش آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

همایش آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در جهرم برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: این همایش با هدف شفافیت در معاملات، جابک سازی فرایند انجام معاملات، کاهش هزینه‌ها، مدیریت قیمت‌ها و مدیریت بر برآیند انجام معاملات در جهرم برپا شد.

وی در این همایش با اشاره به اینکه رهبری انقلاب به سبب مقتضیات کشور، تشدید تحریم‌ها و راه برون رفت از مشکلات را تکیه بر منابع داخلی، استفاده از توان و ظرفیت دانش آموختگان و خوداتکایی است، گفت: این رهنمود به طور قطع با مدیریت جدی، خودباوری و تکیه بر دانش بومی قابل تحقق است.

صحرائیان با بیان اینکه دولت بر اساس قانون ششم توسعه تمام دستگاه‌ها را مکلف کرده تمام ثبت سفارش، خرید‌ها و تجهیزات مورد نیاز در حوزه اداری با استفاده از سامانه تجارت الکترونیک انجام شود، افزود: در راستای تقویت اشتغال‌زایی، کارآفرینی، عمل به اهداف رهبری انقلاب برای رهایی از مشکلات به نهاد‌ها و ارگان‌ها تعیین شده است.

محمد دانش‌نیا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم نیز تصریح کرد: سامانه جزو تکالیف دولت بوده، و سامانه تدارکات از سال ۸۹ مطابق مصوبه هیئت وزیران تصویب و به مرحله راه‌اندازی رسیده است.

وی ادامه داد: به کارگیری سامانه الکترونیک از سال ۹۲ به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده، و سیستم پرتال جامع به منظور انجام معاملات دستگاه‌های اجرایی در بستر وب طراحی و تدوین شده است.

دانش نیا اضافه کرد: این سامانه دستگاه‌های اجرایی را قادر می‌سازد مراحل معامله از ثبت درخواست تا تبادل وجه را با امکان دسترسی غیر متمرکز برای دستگاه‌ها و در یک سیستم استاندارد مطابق با قوانین و مصوبات انجام دهند.

نادر فیوضی قلعه بیگی مدیر امور استان‌ها در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه اجرایی در سامانه ثبت‌نام کرده و مشغول فعالیت هستند، که ۶۲ هزار تامین‌کننده در این سامانه فعال بوده و سهم استان تهران ۱۳ هزار نفر و استان فارس نیز ۲ هزار و ۷۰۰ نفر است.

وی گفت: سایر نهاد‌ها می‌توانند به صورت حضوری و نیمه حضوری در سامانه ستاد ثبت‌نام کنند، یا با ورود به سایت www.setad.ir به صورت غیر حضوری ثبت نام کنند.
انتهای پیام/ت

برگزاری همایش آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.