کارشناسان زبده کشوری بر سمپاشی در مناطق زلزله زده نظارت می کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: بیماری سالک ، بیماری بومی مناطق سرپل ذهاب ، قصر شیرین و گیلانغرب است و تمامی تلاش ما مهیا ساختن شرایطی است تا این بیماری کنترل شود.   

کارشناسان زبده کشوری بر سمپاشی در مناطق زلزله زده نظارت می کنندشکیبا  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه   گفت: عملیات سم پاشی و جونده کشی ۱۰ میلیون متر مربع از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه  انجام شده و مرحله دوم این عملیات مجددا آغاز شده است.

وی گفت: کارشناسان زبده کشوری بر امر سمپاشی و جونده کشی در مناطق زلزله زده نظارت می کنند و همکاران ما با جدیت پای کار بوده و خوشبختانه با اقدامات انجام شده نتایج بسیار خوبی را داشته ایم.

شکیبا افزود: بیماری سالک با توجه به بومی بودن آن ، در سال های گذشته نیز در این مناطق وجود داشته ؛ اما پس از وقوع زلزله نه تنها افزایش پیدا نکرده است ، که با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت ، شیوع این بیماری سیر نزولی داشته و کاملا کنترل شده است.

وی گفت: تب کریمه کنگو ( CCHF ) منتقله از دام به انسان است که در سال ۹۷ شاهد ابتلا ۳ تن به این بیماری بودیم که با مراقبت های صورت گرفته خوشبختانه این ۳ نفر کاملا بهبود پیدا کرده و ترخیص شدند.

شکیبا گفت: با توجه به اینکه این بیماری در دام علایمی ندارد و تنها در انسان بیماری زاست از همشهریان تقاضا میشود از خرید گوشت از امکان غیر بهداشتی که تحت نظارت دامپزشکی و بهداشت نیستند خودداری کنند.

 

انتهای  پیام/ز

 

عملیات سم پاشی  مناطق زلزله زده استان کرمانشاه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار