فرماندار سرپل‌ذهاب مطرح کرد:

بلاتکلیفی مستاجران زلزله زده کرمانشاه / حجم بالای نخاله ها و دردسرهای جدید

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب آخرین وضعیت شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب را تشریح کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محبت جمالی‌نیا فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب گفت : کار تعمیر اکثر واحدهای تعمیری انجام شده و مردم به خانه‌های خود بازگشته اند و واحدهای تخریبی نیز در دست ساخت و ساز است.

وی گفت :عمده مشکل کنونی مربوط به خانوارهای مستاجری است که واحد آنها تخریب شده و همچنان در چادر و کانکس زندگی می‌کنند.

جمالی نیا افزود : تعداد این خانوارها حدود سه هزار خانوار است و دولت در حال تامین زمین برای این خانوارها است تا کار ساخت منزل برای آنها انجام شود.

وی افزود :حدود 28 هزار خانوار آسیب دیده در زلزله که توسط بنیاد مسکن اعلام و تایید شدند این کمک دو میلیون تومانی را دریافت کرده اند.

جمالی‌نیا اشاره‌ای هم به وضعیت بهداشت مناطق زلزله زده شهرستان داشت و عنوان کرد: با اقداماتی که در سطح شهرستان و در شهر و روستاها انجام شده خوشبختانه اپیدمی بیماری‌های واگیر نداشته ایم.

وی گفت : حتی بیماری "سالک" که بومی منطقه است و هر سال تعدادی از موارد ابتلا به بیماری را در منطقه شاهدیم نیز به دلیل اقدامات خوبی که انجام شده سیر نزولی پیدا کرده است.

فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه دو نقطه در سطح شهر برای دپو نخاله‌های ساختمانی تعیین شده، گفت: هر روز آوارها از نقاط مختلف شهر جمع‌آوری و به این نقاط منتقل می‌شود، اما به دلیل حجم بالای کار بازسازی مدام شاهد تولید نخاله و آوار هستیم.

وی گفت: متاسفانه بخش زیادی از مشکلات ما مربوط به نخاله‌ واحدهایی است که به صورت خودمالک بازسازی می‌شود و مالکان نخاله‌ها را رها می‌کنند.

انتهای پیام/د

 

کار تعمیر اکثر واحدهای تعمیری انجام شده است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار