اطلاعات شخصی ۱.۵ میلیون سنگاپوری هک شد

هکرها اطلاعات شخصی 1.5 میلیون نفر از مردم سنگاپور را از مرکز داده وزارت بهداشت این کشور به سرقت بردند.

اطلاعات شخصی ۱.۵ میلیون سنگاپوری هک شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان سنگاپور اعلام کردند این کشور هدف دومین حمله هکری مهم در دو سال گذشته قرار گرفت. در حمله جدید هکرها اطلاعات مرتبط با ۱.۵ میلیون نفرسنگاپوری را از پایگاه اطلاعاتی وزارت بهداشت این کشور از جمله لی هسین لونگ نخست وزیر را به سرقت بردند.

هکرها با اقداماتی هدفمند و برنامه ریزی شده موفق به هک اطلاعات مرتبط با سلامت افرادی که طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۴ ماه جاری به مراکز بهداشتی و بیمارستانی این کشورمراجعه کرده بودند، شدند. وزارت بهداشت سنگاپور با صدور بیانیه ای در این زمینه گزارش داد به نظر می‌رسد این حمله به منظور دریافت اطلاعات مرتبط با شخصیت‌ها و مقام‌های عالی رتبه این کشور از جمله لی هسین لونگ نخست وزیر سنگاپور بوده است.

در بیانیه وزارت بهداشت سنگاپور اشاره به شناسایی هکرهای این عملیات نشده است. سنگاپور یکی از کشورهای جنوب شرق آسیاست که تقریبا تمام اطلاعات سیستم‌های عمومی این کشور در شبکه‌های اطلاعاتی قراردارد. طبق این گزارش اطلاعات مرتبط با سلامت تقریبا کمتر از یک سوم جمعیت این دولت – شهر جنوب شرق آسیا به دست هکرها افتاده که تعداد زیادی از مقامات این کشور نیز در میان آن‌ها هستند. وزارت بهداشت سنگاپور با عذرخواهی از مردم این کشور در بیانیه خود تاکید کرد به تمام افرادی که اطلاعات آن‌ها مورد سرقت مجازی قرار گرفته، اطلاع رسانی خواهد شد.

براساس این گزارش یک کمیته ملی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است. این کشور در سال گذشته نیز هدف حملات گسترده مهم هکرها قرار گرفت.وزارت دفاع سنگاپور نیز سال ۲۰۱۷ هدف حملات هکری قرار گرفت و اطلاعات مرتبط با ۸۵۰ نفر از کارکنان این وزراتخانه به سرقت رفت.

وزارت دفاع سنگاپور پس از این حمله در ابتکاری جدید اعلام کرد که از ۳۰۰ هکر داخلی و بین المللی برای شناسایی و غلبه بر تهدیدات و آسیب‌های سایبری این کشور دعوت کرده است. این هکرهای منتخب قرار است تا هشت سیستم اینترنتی وابسته به وزارت دفاع این کشور ، پورتال ملی ان اس و یک پورتال آموزشی را هک کنند تا راه‌های نفوذ به این شبکه‌ها شناسایی و مسدود شود.

طبق این گزارش قرار است به هکرهای ثبت نام شده از ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار براساس میزان موثر بودن اقدامات نفوذی خود ارائه شود تا راه‌های نقص سیستم‌های امنیتی و ملی وابسته به اینترنت در سنگاپور مورد شناسایی قرار گیرد.

انتهای پیام/

سرقت اطلاعات شخصی 1.5 میلیون سنگاپوری توسط هکرها

برچسب ها: اخبار فناوری ، اخبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.