حبیبی:

بسته اروپایی مثل بسته آمریکایی‌ها دستاورد مفیدی برای ما ندارد/با مفسدین در هر رده و جایگاهی برخورد قانونی شود

بسته اروپایی مثل بسته آمریکایی‌ها دستاورد مفیدی برای ما ندارد/با مفسدین در هر رده و هر جایگاهی  برخورد قانونی شوددبیر کل حزب موتلفه گفت: بسته اروپایی مثل بسته آمریکایی‌ها دستاورد مفیدی برای ما نداردو امید بستن به اروپا واهی است.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛،  محمدحبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی  در پایان نشست دبیران حزب اظهار کرد: اینکه برخی سیاه نمایی می‌کنند و می‌گویند فساد همه جا را فراگرفته است درست نیست. فساد فقط جایی است که رانتخوران و اخلال کنندگان در نظام اقتصادی وجود دارند. قاطبه مسؤلان یا مردمی که روز و شب برای اعتلای اسلام و ایران تلاش می کنند دامنشان از این آلودگی ها پاک است، نباید برخی طوری حرف بزنند که سفید و سیاه را یکی فرض کنیم.

وی گفت: قوانین کشور حکیمانه نوشته شده و محکم است، برخورد با مفسدین براساس قانون باید صورت گیرد و هرکه از سد قوانین عبور کرده مجازات شود. هیچ خط قرمزی را نباید غیر از خط قرمز قانون رعایت کرد. با مفسدین در هر رده و هر جایگاهی باید برخورد قانونی شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان رهبرانقلاب در نشست و دیدار هیئت دولت اظهار کرد: رهنمود های رهبری در برون رفت از مشکلات معلوم است و بر اساس همین رهنمودها باید رفتار کنند.

حبیبی گفت: بسته اروپایی مثل بسته آمریکایی‌ها دستاورد مفیدی برای ما ندارد. امید بستن به اروپا واهی است. دولت باگسترش مناسبات تجاری با شرق بویژه هند، روسیه، چین و اندونزی باید تحریم‌ها را دور بزند و این رویکردی صحیح و امکان پذیر است.

وی افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی باید از دولت یک صدا و یک راه حل شنیده شود، اگر کسانی نظر متفاوت دارند می توانند از دولت بیرون بیایند و حرف خود را دنبال کنند. اینکه در دولت برای رفع مشکلات چند صدایی وجود داشته باشد نتیجه آن این است که مشکلات هیچگاه حل نمی‌شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نشست مشترک روسای قوا گفت: این نشستها باید یک خروجی با پیوست رسانه ای مشخص داشته باشد که امید را در دلها برای برون رفت از مشکلات زنده نگه دارد.

حبیبی تاکید کرد: امروز ما بیش از هر زمان نیاز به آرامش روانی جامعه و ثبات در تصمیم سازی‌های اقتصادی داریم. این ممکن نیست مگر اینکه دولت اقتدار خود را در برابر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و دشمنان ایران و اسلام ثابت کند و در حل مشکلات کشور یک تصویر کارآمد، تلاشگر با روحیه جهادی از خود نشان دهد.

وی ارتباط با مردم را از سوی مسؤلان ضروری دانست و گفت: سفرهای برنامه ریزی شده استانی نباید تعطیل می شد، مسئولان باید هر جا که احساس کنند مردم مشکل دارند یا صنوف مختلف مطالباتی دارند به سرعت حاضر شوند و پاسخگو باشند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی شفافیت در حوزه اقتصاد را ضروری دانست و تصریح کرد: دولت در باب شفاف سازی باید خود را در اتاق شیشه ای بگذارد بطوریکه مردم فعل و قول و تقریر او را ببینند. مردم را نامحرم ندانند چراکه با محرمانه کاری مشکلات حل نمی شود. مردم باید بدانند چه کسانی ارز و طلای کشور را به این روز انداخته اند. در واردات خودرو چه اتفاقی افتاده است و چه کسانی میلیاردها تومان به جیب زده‌اند.

حبیبی تغییرات در کابینه متناسب با مطالبات مردم را ضروروی دانست و خاطرنشان کرد: ضرورت تغییر آرایش جنگی دولت در برابر شرارت های آمریکا بیش از هر زمان احساس می شود. رئیس‌جمهور نباید در این مورد زمان را از دست بدهد.

وی با اشاره به حاشیه سازی برخی در دولت گفت: نباید موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها را برخی طوری مطرح کنند و توقع داشته باشند که مردم گرانی، تورم و بیکاری را فراموش کنند. متاسفانه حاشیه سازی‌ها در بسیاری از مواقع و موارد از طرف برخی از اعضاء دولت است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به طرح شکایت ایران از آمریکا در لاهه گفت: شکایت از آمریکا در لاهه به دلیل بد عهدی آمریکا دربرجام نشان می دهد مکانیزم حقوقی که در برجام درمورد بدعهدی طرف مقابل وجود دارد کارایی لازم را ندارد و تیم مذاکره کننده از این مسئله غفلت کرده است. البته فایده‌ای هم ندارد که الان افسوس بخوریم. اما این را باید بدانیم امیدی هم به لاهه نداشته باشیم.

حبیبی درباره سفر ولایتی به مسکو گفت: دستاورد این سفر موفقیت آمیز بود. روس‌ها در مسائل جهانی رویکرد هایی دارند که با رویکرد ایران مبنی بر مبارزه بی امان با آمریکا انطباق دارد. تغییرات زیادی در روسیه رخ داده که باید در وزارت خارجه این تغییرات راهبردی رصد شود. نگاه ایران به شرق باید معطوف به روسیه و چین باشد. متأسفانه کوتاهی هایی تاکنون صورت گرفته است که باید جبران شود. البته ما قبلا هم متذکر شده ایم که نباید تخم مرغ‌ها را در یک سبد بگذاریم.

وی با اشاره به ملاقات ترامپ و پوتین گفت: در این ملاقات هیچ توافقی از سوی دوطرف اعلام نشده است. پوتین در سیاست ایران ستیزی و اسلام هراسی آمریکا هیچ همراهی با غرب ندارد و برعکس سیاست مقابله را دارد. روس‌ها در مورد مقابله با تحریم‌های آمریکا با ایران همراهی دارند و پیشنهادات عملی که مطرح می‌کنند هم شجاعانه است که باید از آن استقبال کرد. البته باید توجه داشت که روسها و چینی ها هم منافع خودشان را به منافع دیگران ترجیح می دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ترامپ به دیدار پوتین نیاز داشت تا قدری از تیرگی روابط شرق و غرب بکاهد تا بتواند اوضاع داخلی خود را سامان دهد. ترامپ در داخل آمریکا گرفتاری‌هایی دارد که محصول این گرفتاری ها جنگ تعرفه ها و بهم خوردن روابط حسنه با اروپا و گرفتن آرایش جنگی در برابر چینی‌ها است. او برای رفع مشکلات حتی حاضر است خصومت با کره شمالی و روس‌ها را قدری کاهش بدهد.

حبیبی با یاد آوری عملیات مرصاد در سال۶۷ و پیروزی رزمندگان اسلام در نابودی منافقین اظهار کرد: منافقین فکر می کردند اوضاع ایران در پی پذیرش قطعنامه تغییر کرده است، به همین دلیل بوی کباب به مشام آنها خورده بود امّا نمی دانستند و نمی دانند که مشامشان اصولاً معیوب است.

وی افزود: منافقین هنوز نتوانسته‌اند از ضربه‌ای که در نبرد مرصاد خوردند کمر راست کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان ضمن گرامیداشت هفته کرامت، میلاد حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: در سایه پر مهر امام هشتم حضرت ثامن الححج(ع) ملت ایران بر دشمنان اسلام پیروز شوند و از گردنه های صعب العبوری که در پیش دارد به سلامت عبور کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۳۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
باید مفسدان اقتصادی مجازات گردد
آخرین اخبار