زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد را لرزاند / آماده باش کامل نیرو‌های امدادی/ آمار مصدومان در حال افزایش+ تصاویر

زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد در استان کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ، زلزله ای به بزرگی 5.9 ریشتر ساعت ۱۴:۳۷:۲۵  تازه آباد در استان کرمانشاه را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داد و شدت آن به گونه ای بود که در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، لرستان و همدان نیز احساس شد.

زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد را لرزاند / اعزام نیروهای ارزیاب به منطقه / آماده باش کامل نیروهای امدادی + تصاویر

زلزله 5.9 ریشتری تازه آباد را لرزاند

زلزله 5.9 ریشتری تازه آباد را لرزاند

زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد را لرزاند / آماده باش کامل نیرو‌های امدادی/ زلزله کرمانشاه ۲۵ مصدوم داشت + تصاویر

۲۸۷ نفر در زلزله مصدوم شدند/برق ۷ روستا وصل نشده است

هوشنگ بازوند امروز یکشنبه در گفتگو زنده تلویزیونی با اشاره به زلزله ظهر امروز تازه آباد اظهار داشت: در زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد کرمانشاه ۲۸۷ مصدوم سرپایی داشتیم که ۸ نفر در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

استاندار کرمانشاه افزود: زلزله امروز ساعت ۱۴:۳۷ دقیقه به وقوع پیوست که خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشته است.

وی بیان کرد: ۴۳ روستا و شهر تازه آباد تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته که تعدادی به صورت کامل تخریب شده اند و نیاز به بازسازی دارند و در شهر نیز تعدادی واحد مسکونی آسیب دیده که نیاز به تعمیر دارد.

بازوند با اشاره به وضعیت برق این مناطق گفت: برق شهر و روستا بلافاصله وصل شده است و فقط درهفت روستا هنوز برق وصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده و همه نیروهای اورژانس در منطقه آماده باش هستند، تصریح کرد: در شهرستان جوانرود نیز تعدادی مصدوم داشتیم و در این شهرستان تخریب ها در روستاها زیاد بوده است.


بیشتر بخوانید: پالايشگاه نفت بر اثر زلزله 5.9 دهم ریشتری هيچ آسيبی ندید  


آمار مصدومان زلزله امروز تازه آباد به نقل از  سازمان اورژانس 

 روابط عمومی سازمان اورژانس آخرین آمار مصدومان زلزله امروز تازه آباد را اعلام کرد :

●ثلاث 121 مورد
●جوانرود 78مورد
● پاوه 6مورد
●روانسر 14مورد
● سرپل 11مورد
●کوزران 1مورد
●گیلان غرب 1مورد
■جمعا 232 مورد که58 نفر غیرترومایی و 174 مورد ترومایی است
درحال حاضر اکثر بیماران مرخص فقط 17مورد در بیمارستان طالقانی ویک نفر در جوانرود ویک نفراز گیلان غرب به بیمارستان امام خمینی اسلام آباد اعزام شده است.

 آمار مصدومان افزایش یافت

كوليوند سرپرست اورژانس كشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آمار مصدومان زلزله 5.9 ريشترى تازه آباد به 164 نفر رسيد.

آمار مصدومان به 160 نفر افزایش یافت

كوليوند سرپرست اورژانس كشور گفت: تعداد مصدومان زمین لرزه کرمانشاه – تازه آباد به 160 نفر افزايش پيدا كرد.

هلال احمر عملیات آبرسانی را انجام دهد

بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در ثلاث باباجانی گفت:از همین لحظه تا زمان رفع کدورت آب آشامیدنی روستاهای زلزله زده ثلاث باباجانی ، هلال احمر به هر شکل ممکن عملیات آبرسانی را انجام دهد.

وی افزود: شرکت مخابرات تدابیر لازم را برای نقایص احتمالی در خطوط ارتباطی مردم در مناطق زلزله‌زده داشته باشد.

بازوند ادامه داد: در پی زلزله امروز، در سه نقطه از محور جوانرود-ثلاث باباجانی مجموعا حدود ۴۰۰ متر ریزش کوه داشته ایم که با اقدامات صورت گرفته توسط راهداران، راه های مواصلاتی هم اکنون بازگشایی شده اند و‌مشکلی برای تردد وجود ندارد. هیچ‌جاده ای در مناژق زلزله‌زده بسته نیست.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: یکی از مصدومان زلزله امروز ثلاث باباجانی با هماهنگی های انجام شده توسط بالگرد به مرکز استان اعزام شد. دستگاه های خدماتی کاملا آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی تاکید کرد:همدردی مسئولان با مردم هنگامی محسوس است که در روزهای سخت در کنار مردم و در میان مردم باشند تا مردم دلگرم باشند و احساس تنهایی نکنند.

استاندار کرمانشاه  اضافه کرد: از لحظه وقوع زلزله با فرماندهان نظامی و انتظامی در ارتباط بودیم که انصافا حضور پررنگی در منطقه داشته اند.مدیران در مدیریت بحران زلزله امروز، عملکردی به موقع داشتند که قابل تحسین است.

بازوند تاکید کرد: مردم در مناطق زلزله‌زده نباید امشب بدون آب و برق باشند.

وی تاکید کرد:اختیار کامل مدیریت بحران در ثلاث باباجانی با فرماندار است. دستورات فرماندار، در واقع به مثابه تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران استان است.

احتمالاً هفته آینده دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، به استان کرمانشاه سفر خواهد نمود.

افزایش مصدومان در مناطق زلزله زده /تخریب صددرصدی ۵۴ واحد مسکونی در شهر

هوشنگ بازونداستاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه جلسه مدیریت بحران در ثلاث‌باباجانی در حال برگزاری است اظهار داشت: تاکنون 156 نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 54 واحد مسکونی در شهر به طور کامل تخریب شده است، عنوان کرد: میزان خسارت به واحدهای روستایی در حال بررسی است.

بازوند گفت: هرچند این حادثه تلفات جانی به دنبال نداشته اما تخریب به‌ویژه در روستاها بسیار بالاست.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بنیاد مسکن 20 تیم به روستاها و پنج تیم به شهرها اعزام کرده است افزود: برق 15 روستا قطع شد که هشت روستا وصل شده و مابقی نیز در حال تعمیر است.

پس‌لرزه‌ها شاید تا ۲ سال دیگر ادامه داشته باشد

فرهاد فروزی مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: زلزله ای که امروز رخ داد پس لرزه زلزله ۷.۳ ریشتری آبان‌ماه سال گذشته است و ممکن است چنین لرزه هایی در این ریشترها تا ۲ سال دیگر ادامه داشته باشد.

مسئول شبکه لرزه نگاری کرمانشاه تصریح کرد: بارها گفته شده زلزله قابل پیش بینی نیست در خصوص این زلزله جای نگرانی برای شهر کرمانشاه نیست و زلزله ای به بزرگی ۷ ریشتر دیگر در این مناطق حتی در دهه های اخیر نخواهیم داشت بنابراین جای نگرانی نیست.

فروزی بیان داشت: ممکن است زلزله هایی در حد ۵ ریشتر داشته باشیم و این زلزله هایی که رخ می دهد خطرات آنچنانی ندارد.

نیروهای بسیج و سپاه به منطقه اعزام شده‌اند

سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه گفت: تعدادی از نیروهای بسیج و سپاه با تجهیزات لازم برای انجام هرگونه اقدام لازم از جمله امدادرسانی، تامین امنیت و... به منطقه اعزام شده‌اند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط نیروهای بومی احتمال جان باختن هم‌وطنانمان بسیار ضعیف است.

سردار ریحانی اضافه کرد: یک فروند بالگرد، ۵ تیم امداد و نجات، ۵ تیم واکنش سریع و آمادگی سوله‌های این سازمان به منظور امدادرسانی به محل وقوع زلزله اعزام شده اند.

146 مصدوم براثر زلزله

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به 146 نفر افزایش پیدا کرده است.

 

آمار مصدومان افزایش یافت

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری کرمانشاه تعداد مصدومان زلزله به 98 نفر رسید که از این تعداد ۳ نفر به مراکز درمانی جوانرود اعزام شده و بقیه به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند.


تمام شهر‌های زلزله‌زده برق دارند

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه گفت:برق روستا‌های خاموش در کوتاهترین زمان وصل می‌شود.

عیلمراد مرادی مجد اظهار کرد: زلزله ۵.۹ ریشتری تازه‌آباد خسارت جدی به خطوط و شبکه برق وارد نکرده و برق تمام شهر‌های استان اکنون برقرار است.


استاندار کرمانشاه عازم ثلاث‌باباجانی شد /تاکنون۴۰ مصدوم داشته ایم

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اعلام مصدوم شدن ۴۰ نفر در پی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری گفت: هم‌اکنون برای بررسی خسارات عازم ثلاث‌باباجانی هستم.

وی  گفت: بیشتر  مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: ساعت ۶ امروز جلسه ستاد بحران در شهرستان ثلاث‌باباجانی برگزار خواهیم کرد.

زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد را لرزاند / آماده باش کامل نیرو‌های امدادی/ مصدومیت ۴۰ نفر تا این لحظه + تصاویر

مورد فوتی تاکنون گزارش نشده است

صائب مدرسی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با وقوع زلزله بلافاصله اکیپ‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند و مورد فوتی گزارش نشده است.

وی افزود: مجروحیت مصدومان از قطع انگشت تا تروما بوده است.

 


بیشتر بخوانید: اعزام ۱۲ تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله زده تازه آباد کرمانشاه 


احتمال آسیب به ساختمان‌ها و تاسیسات زیاد است

معاون امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه گفت: تا این لحظه ( ساعت 17:00) هیچ گزارشی در خصوص تلفات انسانی مخابره نشده است اما احتمال آسیب به ساختمان‌ها و تاسیسات زیاد است.

زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد را لرزاند / آماده باش کامل نیرو‌های امدادی/مصدومیت 25 نفر  بر اثر زلزله + تصاویر

25 مصدوم در زلزله اخیر کرمانشاه

 کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بر اثر وقوع  زلزله، استان‌های همجوار استان کرمانشاه در آماده باش هستند و 10 تیم ارزیاب و بالگردهای اورژانس کشور به منطقه اعزام شدند اما برخی از بالگردها به دلیل شرایط نامساعد جوی و تندباد مجبور به بازگشت به آشیانه شدند.

کولیوند گفت: بر اثر زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد کرمانشاه تیم‌های ارزیاب خبر از مصدومیت 25 هموطن می‌دهند.

زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد را لرزاند / آماده باش کامل نیرو‌های امدادی/مصدومیت 25 نفر  بر اثر زلزله + تصاویر

مصدومان در حال مدوا هستند

فرماندار ثلاث باباجانی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت : با توجه به شدت زلزله  چند نفر مصدوم شدند که با همکاری نیروهای هلال احمر و تیم بهداشت علوم پزشکی در حال مداوا هستند.

زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد را لرزاند / آماده باش کامل نیرو‌های امدادی/مصدومیت 25 نفر  بر اثر زلزله + تصاویر

اعزام ۲۰  تیم ارزیاب و واکنش سریع به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه


معاون جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: ۱۵ تیم ارزیاب و ۵ تیم واکنش سریع به مناطق زلزله‌زده در تازه‌آباد، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و جوانرود اعزام شد.

عادل شفیعی اظهار داشت: به محض اعلام وقوع حادثه ۱۰ تیم ارزیاب به کانون زلزله در تازه‌آباد ثلاث‌باباجانی اعزام شد و اکنون در حال ارزیابی هستند.

وی عنوان کرد: به شهرستان‌های نزدیک کانون زلزله از جمله سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و جوانرود پنج تیم ارزیاب اعزام شده است و  سگ‌های تجسس و جستجوگر نیز به منطقه تازه‌آباد اعزام شده‌اند.

شفیعی با بیان اینکه بالگرد در حال آماده‌باش است گفت: پنج تیم واکنش سریع بلافاصله بعد از اعلام حادثه به منطقه اعزام شد که در حال انجام فعالیت هستند.

معاون جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه افزود: تیم‌های هلال‌احمر در حال ارزیابی هستند و به محض دریافت اطلاعات اطلاع‌رسانی می‌شود.

زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد را لرزاند / آماده باش کامل نیرو‌های امدادی/ مصدومیت ۴۰ نفر تا این لحظه + تصاویر

مردم ایلام به هوش باشید

مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: مردم هوشیاری لازم برای پس لرزه‌های احتمالی را داشته باشند.

 احسان اکبری مدیرکل بحران استانداری ایلام افزود: زلزله 5.9 ریشتری که مرکز آن در شهرستان تازه آباد در استان کرمانشاه بود  در ایلام نیز احساس شد و خوشبختانه  تا این لحظه خسارتی نداشته است.

وی افزود: تمام مراکز اورژانس و بیمارستان‌های ایلام در آماده باش هستند.

بیشتر خانه‌های ثلاث باباجانی دوباره فرو ریخته اند

ناصر عظیمی عضو شورای شهر ثلاث باباجانی گفت:  شدت زیاد زلزله موجب آسیب دیدگی سازه‌ها و منازل در ثلاث باباجانی شده است.

زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد را لرزاند / آماده باش کامل نیرو‌های امدادی/ زلزله کرمانشاه ۲۵ مصدوم داشت + تصاویر

 

تلفات جانی نداشتیم

بازوند استاندار کرمانشاه گفت: در زلزله امروز کرمانشاه فقط ۲۵ مصدوم سرپایی داشتیم و تخریب در برخی روستا‌ها گزارش شده است.

بازوند افزود:  تخریب‌ها آن طور که به ما اطلاع داده اند به این شکل نبوده که یک خانه به طور کامل تخریب شود، ولی دیوار‌ها و برخی جداکننده ساختمان‌ها ریخته اند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: همه تیم‌های امدادی و عملیاتی به محل حادثه اعزام شده اند و اوضاع تحت مدیریت است و بنده هم عازم محل وقوع زلزله هستم.

زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد را لرزاند / آماده باش کامل نیرو‌های امدادی/ زلزله کرمانشاه ۲۵ مصدوم داشت + تصاویر

 آماده‌باش سازمان‌های امدادرسانی و مدیریت بحران کردستان

در پی زمین‌لرزه 5.9 ریشتری تازه آباد در استان کرمانشاه، استاندار کردستان طی دستوری به سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران استان ابلاغ نمود که با بررسی وضعیت و خسارات احتمالی در سطح استان کردستان نسبت به هر گونه امداد و کمک جهت آسیب‌دیدگان احتمالی زمین‌لرزه در کردستان و کرمانشاه آمادگی و برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

محور باینگان بسته است

برخی از جاده‌های کوهستانی استان کرمانشاه به ویژه در مناطق ثلاث‌باباجانی و اورامانات در پی زلزله به علت ریزش کوه مسدود شده بودند که نیرو‌های راهداری و پلیس در حال بازگشایی هستند.

یکی از محور‌ها گردنه سیاه تایر در محور ثلاث باباجانی _ جوانرود بود که به علت ریزش کوه و تصادف خودرو‌ها بسته شده بود و دیگری محور باینگان به علت ریزش کوه است.

سرهنگ محمد حیدری گفت: بر اساس گزارش‌های اداره راه و شهرسازی در این محور ریزش کوه داشته‌ایم.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه همچنین از اعزام نیرو‌های پلیس راه به این منطقه خبر داد.

خسروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نیز گفت: محور سیاه تایر بازگشایی شده و محور باینگان هنوز بسته است و در حال بازگشایی هستیم.

زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد را لرزاند / آماده باش کامل نیرو‌های امدادی/مصدومیت 25 نفر  بر اثر زلزله + تصاویر

زلزله در آذربایجان غربی احساس نشد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: زلزله کرمانشاه در آذربایجان غربی احساس شد.

امیرعباس جعفری  با اشاره به اینکه زلزله ۵۰۹ ریشتری در تازه آباد کرمانشاه رخ داده افزود: این زمین لرزه در شهر‌های جنوبی آذربایجان غربی از جمله، میاندوآب، مهاباد و پیرانشهر احساس شده است.

وی بابیان اینکه نیرو‌های امدادی آمادگی کامل دارند و مردم نگران نباشند، ادامه داد: خوشبختانه هیچ خسارت مالی و جانی در شهر‌هایی که زلزله را احساس کردند گزارش نشده است.

زلزله امروز پس لرزه زلزله پارسال بود

مسئول شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه گفت: زلزله امروز کرمانشاه، بزرگترین پس‌لرزه زلزله ۲۱ آبان سال قبل بود.

وی افزود: برای زلزله‌ای با بزرگی ۷.۳ ریشتر که پارسال رخ داد، وقوع چنین پس‌لرزه‌هایی طبیعی است.

تازه آباد روی نوار زلزله

بر اساس اطلاعاتی که مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرده، پس از زمین لرزه اصلی با قدرت ۵.۹ ریشتر، تا ساعت ۱۶:۱۷ دقیقه بعد از ظهر امروز، این استان ۲۲ پس لرزه داشته است.

 

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۷:۵۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
افزایش زلزله ها در ایران همشون به خوشکسالی ربط دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
پناه بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
چرا اسمی از مصدومان اسلام اباد غرب نیست ؟؟من خودم پرستار بخش زنان بیمارستان هستم امروز فقط 4نفر که مصدوم شده بودند به بخش ما اومدن ,بخش های دیگه نمیدونم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۳۱ تير ۱۳۹۷
این زلزله چی میخواد خدایا رحم کن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۳۵ ۳۱ تير ۱۳۹۷
باز هم زلزله
خدا بداد برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۳۱ تير ۱۳۹۷
خانه هایتان رامحکم بسازید هرلحظه امکان زلزله وجوددارد
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۳۱ تير ۱۳۹۷
اونایی که میگن چه ربطی به گناه داره و نمیدونم گسل و ازین حرفهاست قران با معنی بخونن میفهمند عذاب خداوند برای مومنین گناهکار چگونه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
باید از خداوند طلب بخشش بخواهیم
Germany
ناشناس
۰۳:۲۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
خوب گناه نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۳۱ تير ۱۳۹۷
اینقدر مردم گناهکار شدن که داره از زمین و اسمان واسمون میباره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۳۱ تير ۱۳۹۷
خدا فقط بهمون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۵:۴۸ ۳۱ تير ۱۳۹۷
خدا فقط کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۳۱ تير ۱۳۹۷
باید مراقب باشیم